جزییات 2 عرضه اولیه هفته آینده | عرضه اولیه گلدیرا و درازی چقدر نقدینگی می‌خواهند؟

جزییات 2 عرضه اولیه هفته آینده | عرضه اولیه گلدیرا و درازی چقدر نقدینگی می‌خواهند؟

بعد از مدت‌ها فرابورس قرار است که هفته آینده 2 عرضه اولیه برگزار کند. عرضه اولیه گلدیرا و عرضه اولیه درازی چقدر نقدینگی می‌خواهند؟ و به چه روشی عرضه خواهند شد؟

به گزارش نبض بورس، امروز و با توجه به اطلاعیه‌های منتشر شده در سایت فرابورس هفته آینده دو عرضه اولیه در بازار سرمایه انجام میگیرد. صنایع گلدیران و پخش رازی دو شرکتی هستند که برای اولین بار در فرابورس عرضه خواهد شد.

عرضه اولیه گلدیرا

دوشنبه 14 شهریور، 228 میلیون سهم معادل 6 درصد از کل سهام شرکت صنایع گلدیران با نماد «گلدیرا1» با روش حراج به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه خواهد شد.

جزییات عرضه اولیه گلدیرا

حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی برابر با 11 میلیون و 400 هزار سهم خواهد بود و قیمت مبنا (کف قیمت) 450 تومان تعیین شده است. نکته مهم در این خصوص عرضه اولیه این شرکت به افزایش سرمایه آن از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم خواهد بود.

براساس اطلاعیه منتشر شده پس از کشف قیمت در مرحله اول عرضه اولیه به روش حراج تا آغاز مرحله دوم نماد معاملاتی «گلدیرا1» به منظور طی مراحل افزایش سرمایه از محل صرف سهام و از طریق سلب حق تقدم متوقف خواهد بود. در مرحله دوم افزایش سرمایه به میزانی خواهد بود که طی آن 14 درصد از سهام شرکت از طریق واگذاری حق تقدم‌های سلب شده به عموم عرضه می‌شود؛ لذا متقاضیان می‌بایست آثار ناشی از افزایش سرمایه در میزان مالکیت خود پس از افزایش سرمایه و نیز توقف نماد معاملاتی برای این موضوع را مدنظر قرار دهند.

عرضه اولیه درازی

بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، 6 درصد سهام شرکت پخش رازی در روز سه شنبه 1401.06.15 به سرمایه گذاران واجد شرایط به روش ثبت سفارش عرضه می‌شود.

جزییات عرضه اولیه درازی

در این عرضه اولیه 60 میلیون سهم معادل 6 درصد از کل شرکت پخش رازی با نماد «درازی1» به روش ثبت سفارش به سرمایه گذاران واجد شرایط عرضه خواهد شد. حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی برابر با 3میلیون سهم با قیمت مبنای یک هزار 668 تومان خواهد بود. دامنه قیمت در ثبت سفارش از 14٬345 ریال تا 19٬015 ریال خواهد بود.

متعهدین عرضه شرکت صنعتی کیمیدارو، شرکت جابرابن حیان و داروسازی اسوه، متعهد خرید تامین سرمایه نوین و بازارگردان صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی توسعه ملی می‌باشد.

لازم به ذکر است ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های معاملاتی (نامک) امکان پذیر خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد