افت 1.3 میلیون تومانی قیمت سکه طرح جدید‌/ ریزش قیمت دلار با خبرهای خوب ارزی و بانکی

افت 1.3 میلیون تومانی قیمت سکه طرح جدید‌/ ریزش قیمت دلار با خبرهای خوب ارزی و بانکی

با اعلام خبر توافقات مالی جدید توسط ريیس کل بانک مرکزی، امروز قیمت ارز و طلا در بازار با کاهش چشمگیری مواجه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دلار ‌امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس با کاهش 50 تومانی، 42 هزار و 352 تومان و در بخش حواله‌ 38 هزار و 502 تومان کشف قیمت شد‌.

دلار به نرخ توافقی صرافی امروز در بازار ارز تهران، در زمان تنظیم گزارش بدون تغییر نرخ، به قیمت 41900 ‌تومان خریداری و با نرخ 42300 ‌تومان فروخته شد. ‌

امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت 45 هزار و 550 تومان معامله شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد، دلالان مقابل صرافی‌ها امروز قیمت دلار غیر رسمی را 50 هزار تومان اعلام کردند، صحبت‌های امروز ريیس کل بانک مرکزی درخصوص توافقات انجام شده، سبب افت قیمت دلار در بازار غیر رسمی شد.

در این زمینه فرزین می‌گوید: به زودی خبرهای خوبی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده کشورمان در راه است که در زمان مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد. باید بتوانیم در مرکز مبادله از ابزارهای مختلف بازار از جمله سلف، سوآپ استفاده کنیم. البته در این بین به زودی صندوق تثبیت ارزی نیز راه اندازی می‌شود که در حال نگارش آیین نامه آن هستیم.

همچنین خبر ‌اثرات مثبت ارزی راه‌اندازی شعبه بانک VTB روسیه در ایران و دسترسی ‌ایمن تجار ایرانی به‌ بانک‌های‌ اروپا‌ و آفریقا‌، عامل دیگری بود که به کاهش نرخ ارز انجامید.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا

سکه امامی (طرح قدیم) در بازار امروز با کاهش قیمت 700 هزار تومانی، ‌26 میلیون و 100 هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با کاهش یک میلیون و 300 هزار تومانی، به قیمت 29 میلیون و 300 هزار تومان معامله شد.

نیم سکه امروز در بازار با کاهش یک میلیون تومانی قیمت، به نرخ به قیمت 16 میلیون و 300 هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه نیز با کاهش 500 هزار تومانی به قیمت 10 میلیون تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی به نرخ 6 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. ‌

هر گرم طلای 18 عیار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، 2 میلیون و 458 هزار تومان کشف قیمت شد و طلا در بازار نیز با کاهش 70 هزار تومانی به قیمت 2 میلیون و 514 هزار تومان داد و ستد شد‌، همچنین هر مثقال طلای 18 عیار در بازار، 10 میلیون و 887 هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

امروز هر اونس طلا (معادل 31.132گرم) در بازار جهانی امروز با کاهش 12 صدم درصدی، حدود 1986 دلار بود.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد