پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

در بازار سکه در انتهای هفته، فلز گران‌بهای داخلی با معاملاتی محدود 50 هزار تومان رشد کرد و به بهای 11 میلیون و 300 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار سکه در انتهای هفته، فلز گران‌بهای داخلی با معاملاتی محدود 50 هزار تومان رشد کرد و به بهای 11 میلیون و 300 هزار تومان رسید. سکه در صورتی که بالای محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان باقی بماند، شانس صعود تا محدوده 11 میلیون و 800 هزار تومان را نیز خواهد داشت. شکست محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومان می‌تواند زمینه‌ساز نزول این فلز گران‌بها به محدوده 10میلیون و 800 هزار تومان شود.

نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، حاکی از آن است که 79 درصد تحلیلگران معتقدند بهای طلا صعودی است اما در این هفته انس جهانی طلا، چهار دلار کاهش یافت و با قیمت یک هزار و 812 دلار معامله شد.

حالا طلا فروشان می‌گویند در آستانه ماه محرم طلا و سکه دیگر گران نمی‌شود. حتی ممکن است قیمت‌ها نوسان کاهشی هم داشته باشد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: خرید طلا در ماه محرم کمتر می‌شود. حتی در این هفته هم مردم کمتر خرید کردند. احتمالا در هفته سوم مرداد طلا در دامنه یک میلیون و 90 هزار تومان و سکه در محدوده 11 میلیون و 100هزار تومان معامله شود.

مطالعه بیشتر: سیگنال قیمت جهانی طلا به بازار ایران / الان وقت خرید طلاست؟

دنیای اقتصاد نوشت:

اوج‌گیری قیمت سکه

بهای هر قطعه سکه امامی همپای تغییرات قیمت دلار در بازار آزاد، در حال نوسان بود. به طوری که با عبور از مرز مقاومتی 11میلیون تومان و تثبیت این نرخ در بالای این سطح، توانست سودآوری خود را همراه با عملکرد هفتگی حدود 2 درصدی برای سرمایه‌گذاران این بازار نمایش دهد. در این بین نیز همزمان با رشد ارزش طلا و سکه، میزان تقاضا با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و همچنین برنامه های اقتصادی ريیس‌جمهور جدید در هفته گذشته با کاهش روبه‌رو بود. با این حال تحرکات نسبی و موقت اونس طلا در بازار جهانی توانست عامل محرکی برای تثبیت قیمت سکه باشد. بر این اساس کارشناسان معتقدند که کاهش تقاضا می‌تواند حباب سکه را کم کند و طلای جهانی برای روزهای آتی روند آرامی را داشته باشد. لذا احتمال رنج منفی برای سکه وجود دارد.

تشدید فشارهای نزولی

بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز جمعه، در انتظار انتشار گزارش‌های اقتصادی از اشتغال آمریکا که به نظر می‌رسد برای روند قیمت طلای جهانی ناامیدکننده باشد، با افت قیمتی روبه‌رو شد. علاوه بر گزارش‌های اقتصادی آمریکا، رشد ارزش دلار شاخص نیز کاهش اونس طلا را تشدید کرد و باعث شد تا در ساعت 20 به وقت تهران قیمت هر اونس طلا به 1762 دلار سقوط کند. آنچه مانع افت بیشتر قیمت طلای جهانی شد، اظهارات مقامات فدرال‌رزرو در مورد بالا بردن نرخ بهره و محدودتر شدن برنامه خرید اوراق قرضه بود. بنابراین تحلیلگران این بازار بر این باورند که اظهارات اخیر مقامات مختلف فدرال‌رزرو حاکی از این است که موازنه قدرت به نفع طرفداران افزایش سریع‌تر نرخ بهره بوده که این موضوع تاثیر خوبی برای طلا نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد