به گزارش تجارتنیوز، جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای سنگین نشان میدهد که این خودروها از پنج یا چهار ستاره برخوردارند.
بر اساس ارزیابیهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، خودروهای سنگین نسبت به خودروهای سواری، کیفیت بهتری دارند.
اما چرا؟ سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارتنیوز گفت: بیشتر خودروهای سنگینی که در ایران تولید میشوند، مونتاژی هستند و بخش کوچکی از آنها در ایران تولید شده است. در نتیجه در مورد بحث ایمنی نیز کنترلهای بیشتری در مورد آنها در کشور انجام میشود.
او در ادامه توضیخ داد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران معیارهای متفاوتی برای سنجش کیفیت خودروها دارد.
به گفته مدنی، این شرکت هر چند وقت یکبار به بررسی قدیمی بودن طرح خودرو، تعداد آپشنها، کیفیت قطعات، عملکرد خودرو، اطلاعات خدمات پس از فروش به مشتریان میپردازد و در نهایت امتیازی به خودرو مورد نظر داده میشود.
هدف آگاهی مشتریان استمدیرعامل سایپا در مورد خودروهای کمستاره در بحث کیفیت بیان کرد: در ارزیابی هر خودرو مجموعه از عوامل فنی و خدماتی در نظر گرفته شده و یک ارزیابی کلی ارايه میشود.
بهه گفته مدنی، این ستارهها برای اطلاعرسانی عمومی در مورد کیفیت خودروها است.
او افزود: همچنین مشتری نیز میداند که خودرویی که تقاضای آن را دارد در چه شرایط و در چه سطح کیفی قرار گرفته است.
مدیرعامل اسبق سایپا ادامه داد: هنگامی که دو خودرو همقیمت اما متعلق به دو خودروسازی مختلف باشد، یکی از شاخصهایی که مشتری در خرید خود در نظر میگیرد، تعداد ستارههای آن خودرو است.
پر تیراژترین خودروها، کم تعدادترین ستاره در کیفیتمدنی در مورد تاثیر تعداد ستارههای یک خودرو در میزان تولید آن توضیح داد: این ستارهها در مورد بحث کیفی خودرو است و خودروسازان برای افزایش مشتری سعی در بالا بردن ستارههای محصولات خود دارند.
او در عین حال گفت: تعداد ستاره ارتباطی با میزان تولید ندارد. برای مثال پر تیراژترین خودروهای تولیدی کشور دارای کمترین تعداد ستاره هستند.
آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارتنیوز بخوانید.