خودروهای سنگین، باکیفیت‌ترند یا سواری‌ها؟ / پرتیراژها کمترین ستاره را دارند!

خودروهای سنگین، باکیفیت‌ترند یا سواری‌ها؟ / پرتیراژها کمترین ستاره را دارند!

ارزیابی کیفی از خودروهای سنگین نشان داده شده که کیفیت خودروهای سنگین از خودروهای سواری بالاتر است. چرا خودرو سواری ضعف در کیفیت محصولات دارند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای سنگین نشان می‌دهد که این خودروها از پنج یا چهار ستاره‌ برخوردارند.

بر اساس ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، خودروهای سنگین نسبت به خودروهای سواری، کیفیت بهتری دارند.

اما چرا؟ سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بیشتر خودروهای سنگینی که در ایران تولید می‌شوند، مونتاژی هستند و بخش کوچکی از آنها در ایران تولید شده است. در نتیجه در مورد بحث ایمنی نیز کنترل‌های بیشتری در مورد آنها در کشور انجام می‌شود.

مطالعه بیشتر: رونمایی از خودروی برقی سایپادیزل!
معیار سنجش خودروها چیست؟

او در ادامه توضیخ داد: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران معیارهای متفاوتی برای سنجش کیفیت خودروها دارد.

به گفته مدنی، این شرکت هر چند وقت یکبار به بررسی قدیمی بودن طرح خودرو، تعداد آپشن‌ها، کیفیت قطعات، عملکرد خودرو، اطلاعات خدمات پس از فروش به مشتریان می‌پردازد و در نهایت امتیازی به خودرو مورد نظر داده می‌شود.

هدف آگاهی مشتریان است

مدیرعامل سایپا در مورد خودروهای کم‌ستاره در بحث کیفیت بیان کرد: در ارزیابی هر خودرو مجموعه از عوامل فنی و خدماتی در نظر گرفته شده و یک ارزیابی کلی ارايه می‌شود.

بهه گفته مدنی، این ستاره‌ها برای اطلاع‌رسانی عمومی در مورد کیفیت خودروها است.

او افزود: همچنین مشتری نیز می‌داند که خودرویی که تقاضای آن را دارد در چه شرایط و در چه سطح کیفی قرار گرفته است.

مدیرعامل اسبق سایپا ادامه داد: هنگامی که دو خودرو هم‌قیمت اما متعلق به دو خودروسازی مختلف باشد، یکی از شاخص‌هایی که مشتری در خرید خود در نظر می‌گیرد، تعداد ستاره‌های آن خودرو است.

پر تیراژترین خودروها، کم تعدادترین ستاره در کیفیت

مدنی در مورد تاثیر تعداد ستاره‌های یک خودرو در میزان تولید آن توضیح داد: این ستاره‌ها در مورد بحث کیفی خودرو است و خودروسازان برای افزایش مشتری سعی در بالا بردن ستاره‌های محصولات خود دارند.

او در عین حال گفت: تعداد ستاره ارتباطی با میزان تولید ندارد. برای مثال پر تیراژترین خودروهای تولیدی کشور دارای کمترین تعداد ستاره هستند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد