اگر از دکتر سوال می‌پرسید، از ناظران بورسی نپرسید!

اگر از دکتر سوال می‌پرسید، از ناظران بورسی نپرسید!

گزارش ساعت پنج و نیم نیم‌نگاهی دارد به طنزهای حاشیه‌ای که این روزها برای ناظران به‌پا کرده‌اند تا از دسترس خارج شدن کدالی که امروز بسیاری از سهامداران را پای کار کاشت.

به گزارش بورس‌نیوز، سخنگوی راه‌پله‌ها امروز از دست کدال شاکی نشده بود که شد!

به همین سادگی در نخستین روز آذرماه امروز کدال مانند شاخص کل بورس در این چند وقت سکته و نوسان داشت و اهالی بازار که در پی استخراج امار از ناشرین بودند را کلی به زحمت انداخت؛ گویا پای برخی جدیدالورود‌ها روی سیم گیر کرده و می‌خواهند پیچ شفافیت را همین ابتدای کار محکم کنند.

از دکتر‌ها زیاد سوال نپرسید

در خصوص بسته شدن برخی سهم‌ها تنها می‌توان گفت که ناظر اینگونه صلاحدیده است! والسلام!

شما مگر دکتر می‌روید و تجویز پزشک را ایراد می‌گیرد که چرا؟ خب دکتر درسش را خوانده تا تجویز نسخه کند و بدن بیمار خوب شود اما؛ سخنگوی راه‌پله‌های ما وسط حرف دکتر می‌پرد و می‌گوید آقا دکتر وقتی ما مریض هستیم چرا نسخه نمی‌دهی و وقتی خوب می‌شویم ما را راهی داروخانه می‌کنید؟

خب داستان امروز برخی از سهم‌ها اینگونه است که ناظر سهمی را در اوج ریزش بیش از 40 درصدی نمی‌بندد و به آن ظن دستکاری پیدا نمی‌کند، ولی وقتی اوضاع برای سهامداران آن گل و بلبل می‌شود ناظر سهمی را می‌بندد و بازشدن سهم را به اواسط ماه موکول می‌کند؛ راستی از دکتر‌ها زیاد سوال نپرسید.

پذیره‌نویسی یا شوی تبلیغاتی

در این یک هفته یکی از شرکت‌ها تمام سهامداران را کچل کرد و بوق را آنچنان می‌دمید که حد ندارد و می‌گفت ما بهترینیم حتی از فلان شرکت و هلدینگ!

خب عزیزان در بدترین شرایط که نرخ شما پایین 100 تومان نمی‌آید و سهامدار عمده خودتان هم که فلان قدر قلان قدر سهم خریداری کرده و درگوشی بگوییم، پیشرفت پروژه‌های یک سال اخیر را هم که در ارزش‌گذاری‌ها لحاظ نکردید، خب مشخصه که ارزنده است؛ دوستان عزیز البته به عمل کار برآید و به سخندانی نیست! اگر پس از یکسال در سراشیبی قرار نگرفتید، آن موقع آباریکلا دارید.

اراکی دیگری در زمره ظهور

یکی از شرکت‌های اراکی سهامداران خود را آنقدر ناراضی کرده که علیه مدیران خود نامه نوشتند و اسم مدیران را در قسمت بد‌ها قرارداده‌اند!

جیغ سهامداران از آنجایی درآمده که این سهم به‌صورت پی‌در‌پی تعلیق می‌شود و تعیین تکلیف بسیاری از مشکلات نه‌تن‌ها مشخص نیست بلکه کسی پاسخگوی سهامداران آن شرکت هم نیست؛ سهامداران معتقدند که این شرکت نه‌تن‌ها بازارگردان ندارد بلکه هیچ گویا هیچ فردی مشکلات بانکی و ضمانت‌نامه‌ای شرکت را هم برطرف نمی‌کند و هیچ اطلاعاتی از این شرکت افشا نمی‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد