عدم ثبت تقاضا برای محصول تختال فولاد خوزستان

عدم ثبت تقاضا برای محصول تختال فولاد خوزستان

در این هفته شاهد عرضه و معامله 15.000 تن شمش فولاد توسط این شرکت بودیم که با تقاضای خوب 43 هزار تنی همراه بود.

به گزارش تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فولاد خوزستان در جریان معاملات هفته سپری شده موفق به فروش 1.800 میلیارد ریال محصول شمش فولادی در بورس کالا گردید.

این ارزش نسبت به هفته قبل کاهش 25 درصدی را نشان می‌دهد. کاهش عرضه‌ی شمش در کنار عدم ثبت تقاضا در محصول تختال منجر به کاهش ارزش معاملات این شرکت گردید.

در این هفته شاهد عرضه و معامله 15.000 تن شمش فولاد توسط این شرکت بودیم که با تقاضای خوب 43 هزار تنی همراه بود. به این ترتیب، شاهد رقابت قیمتی توسط خریداران بودیم و در نهایت نرخ متوسط هر تن محصول با 3 درصد رشد نسبت به قیمت پایه به حدود 120 میلیون ریال در هر تن رسید. این نرخ نسبت به هفته قبل افزایش در حدود 7.5 درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش کم سابقه قیمت‌های جهانی در کنار کاهش سطح عرضه‌ها منجر به رشد تقریبا محسوس قیمت‌ها شده است.

همچنین در این هفته شاهد عرضه 30 هزار تن محصول تختال بودیم که هیچ تقاضایی برای آن ثبت نگردید. در هفته‌های اخیر شاهد افت محسوس تقاضا برای محصول تختال فولاد خوزستان هستیم.

در جدول زیر آمار معاملات شرکت خوزستان ارايه شده است:

همچنین در ادامه نمودار فروش هفتگی این شرکت در بورس کالا در شش ماه گذشته ارايه شده است. همان گونه که در نمودار نیز مشخص است، برای سومین هفته پیاپی شاهد افت ارزش معاملات فولاد خوزستان در بورس کالا هستیم.


  • بیشتر بخوانید:
تقاضای ضعیف محصول تختال "فخوز"

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد