امداد غیبی حقوقی‌ها در محدوده صفر تابلو / تحرک نوسانگیران در بازار

امداد غیبی حقوقی‌ها در محدوده صفر تابلو / تحرک نوسانگیران در بازار

بورس تهران اگرچه امروز نیز با نماگرهای قرمز پوش مواجه بود اما به مدد حقوقی‌ها اغلب سهم‌های بازار تا محدوده قیمت پایانی در دامنه منفی قیمت‌ها حمایت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه سوم خرداد ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 1.527 هزار واحدی به یک میلیون و 555 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن اما با کاهش 1.544 واحدی عدد 431 هزار و 228 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با 1.766 واحد کاهش به رقم یک میلیون و 195 هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 1.077 واحد کاهش، به عدد 2 میلیون و 959 هزار واحد رضایت داد.

در بورس تهران امروز 7 میلیارد و 434 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 487 هزار و 70 نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر 4 هزار و 303 میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با 7 واحد افزایش به رقم 21 هزار و 321 واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری 3 میلیارد و 595 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از 3 هزار و 101 میلیارد تومان معامله شد.

اصلی ترین نمادهای تاثیر گذار بر افت امروز شاخص کل بورس تهران به ترتیب نمادهای "فولاد" با 1034 واحد، "فخاس" با 345 واحد و "فخوز" با 332 واحد کاهش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "رمپنا" با 816 واحد، "حکشتی" با 538 واحد و "فارس" با 246و احد افزایش، بالاترین تاثیر مثبت بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، امروز نیز بورس تهران در حالی با نماگرهای قرمز پوش مواجه بود که از فشار فروش نسبت به دیروز تا حدی کاسته شد هر چند که همچنان حقیقی‌های فروشنده در بازار دیده می‌شوند.

در معاملات امروز به مدد حمایت حقوقی‌ها شاهد تقویت نماگرهای اصلی بورسی در سهم‌های شاخص ساز بودیم که تا محدوده صفر تابلو ادامه یافت. با این همه غالب معامله گران بازار در معاملات کم حجم امروز ترجیح می‌دادند همسو با روند نمودارهای تکنیکالی و گزارش‌های عملکردی شرکت‌ها در سهم‌های عمدتا بازار دومی تحرک بیشتری داشته باشند. در این بین گروه خودرویی‌ها نیز با ترکات محسوسی روبرو بود. به نظر می‌رسد با وجود ضعف حجم و ارزش معاملات اما فردا با نماگرهای سبزپوش البته در روندی ناپایدار روبرو باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد