خروج 40میلیارد تومانی حقوقی‌ها از شپنا در اولین روز هفته

خروج 40میلیارد تومانی حقوقی‌ها از شپنا در اولین روز هفته

در معاملات بورس امروز، «شپنا» با افت پنج درصدی، قیمت 13,950ریال را ثبت کرد. همچنین ارزش معاملات این نماد از رقم 195میلیارد تومان عبور کرد.

اخبار روزانه «شپنا» را از اینجا دنبال کنید

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ در پایان معاملات بورس امروز، سهام شرکت پالایش نفت اصفهان با افت پنج درصدی مواجه شد و بین نمادهای پرتراکنش امروز قرار گرفت.

سهام شرکت پالایش نفت اصفهان در آخرین معاملات خود، عدد 14,210ریال را ثبت کرد که نسبت به روز گذشته،  سه درصد کاهش یافته است. همچنین با جابجایی حدود 140میلیون  برگه سهم، روز بعدی معاملاتی خود را با 13,950ریال آغاز خواهد کرد.

در معاملات امروز «شپنا»، حقیقی‌ها حدود 40میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند. میانگین حجم خرید حقیقی‌ها به بیش از 17هزار واحد و حقوقی‌ها به یک میلیون و 220هزار واحد رسید. همچنین میانگین فروش سهامداران به تفکیک حقیقی‌ها و حقوقی‌ها به ترتیب، 18هزار واحد و 826هزار واحد بود.

ارزش معاملات امروز «شپنا»، از رقم 195میلیارد تومان عبور کرد. همچنین 70درصد از سهام شرکت پالایش نفت اصفهان را حقیقی‌ها و 30درصد را حقوقی‌ها خریداری کردند. از سوی دیگر، 125میلیون برگه سهم (90درصد) را اشخاص حقیقی و 13میلیون برگه سهم (10درصد) را کدهای حقوقی به فروش رساندند.

شپنا با ثبت افت پنج درصدی، با فشار فروش همراه شد و در نهایت با صف فروش 22میلیارد تومانی به معاملات خود پایان داد.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد