جریمه 2.25 میلیون دلاری آمازون

جریمه 2.25 میلیون دلاری آمازون

شرکت آمازون به علت تلاش برای دستکاری مصنوعی قیمت محصولات عرضه شده از جانب فروشندگان ثالث در این مجموعه بزرگ فروش آنلاین 2.25 میلیون دلار جریمه شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

تحقیقات از آمازون به علت تلاش برای پایین نگهداشتن عمدی قیمت محصولات عرضه شده ثالث در این پلتفرم چهارشنبه به پایین رسید و این شرکت به تلاش‌های خود برای کنترل قیمت محصولات عرضه شده توسط فروشندگان ثالث پایان داد.

آمازون تلاش داشت با پایین نگهداشتن مصنوعی قیمت این محصولات خود را به عنوان پلتفرم برتر فروش آنلاین تثبیت کرده و همه رقبا را از میدان به در کند.

این شرکت تلاش برای اجرای طرح مذکور را از سال 2018 آغاز  و یک الگوریتم قیمت گذاری را طراحی کرد تا یک حداقل قیمت فروش را برای اشخاص ثالث تضمین کند.

در عین حال اگر مشخص می‌شد مشتریان مایل به پرداخت قیمت بیشتری هستند، یک قیمت بالقوه بالاتر هم به فروشندگان ثالث پیشنهاد می‌شد.

بر اساس بررسی‌های دادستانی آمریکا طراحی این الگوریتم به حقوق مصرف کنندگان هم آسیب رسانده است، زیرا گزینه‌های در دسترس آن‌ها برای خرید محدود شده است.

گلن کوپر، سخنگوی آمازون، در بیانیه‌ای مدعی شده اقدامات یادشده تلاشی«کوچک» بوده و هدف آن «ارايه ابزار دیگری برای کمک به فروشندگان برای ارايه قیمت‌های پایین‌تر» بوده است.

او افزود: آمازون خوشحال است که این موضوع حل شده و این شرکت معتقد است که این برنامه قانونی بوده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد