دستگاه‌های دولتی باید پیشگام کاهش مصرف برق باشند

دستگاه‌های دولتی باید پیشگام کاهش مصرف برق باشند

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشورگفت: برای اصلاح مصرف انرژی به نوآوری شهری نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، "مهدی جمالی‌نژاد" در همایش مشترک وزارتخانه‌های کشور، نیرو و صمت با استانداران و مدیران صنعت برق کشور گفت: در کشور شاهد توزیع ناعادلانه خدمات و امکانات هستیم که این موضوع باعث تمرکز بسیار زیاد جمعیت در بسیاری از کلانشهرها شده و توزیع خدماتی مانند برق به این کانون‌های جمعیتی را دشوار کرده است.

وی افزود: امروزه در حالی با مشکلات فراوان در حوزه معماری و مهندسی شهری رو به رو هستیم که در گذشته ما در حوزه شهری اندیشمندانی را داشتیم که با ایده‌های خلاقانه خود و ساخت و سازهای بومی بسیاری از مشکلات مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی خانه‌ها را با بهره‌گیری از توانمندی‌های طبیعی هر منطقه برطرف می‌کردند.

معاون عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: بسیاری از ایده‌ها و راهکارهایی که امروزه برای مدیریت مصرف انرژی در دنیا مطرح می‌شود، همانند راهکارهایی است که در مدیریت سده‌های پیشین کشور ما رعایت می‌شده و غفلت ما از این نوع مدیریت شهری باعث بسیاری از مشکلات شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه ما به نوآوری شهری و بازطراحی شهرهای کشور نیازمندیم، افزود: برای مدیریت صحیح مصرف انرژی و افزایش کارایی لازم است که در طراحی و معماری شهرها و مناطق مسکونی خود تجدیدنظر کنیم و با الهام گیری از شیوه مدیریتی گذشتگان روش‌های جدیدی را در پیش بگیریم.

جمالی‌نژاد با تاکید بر ضرورت رعایت راهکارهای مدیریت مصرف برق برای کاهش مصرف بیان کرد: با راهکارهایی مانند اصلاح فرهنگ مصرف انرژی، آموزش استفاده صحیح از لوازم برقی، اصلاح زیست شبانه و اعمال برخی تغییرات در شیوه مهندسی و معماری بناهای مسکونی می‌توانیم تا حد زیادی از افزایش مصرف برق جلوگیری کنیم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: یکی از دیگر از موضوعاتی که برای افزایش سطح خدمات رسانی در حوزه برق باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع نوسازی شبکه‌های تولید، انتقال و توزیع برق در سراسر کشور است.

وی در بخش پایانی سخنان خود افزود: برای مدیریت هر چه بهتر مصرف برق در تابستان سال جاری لازم است دستگاه‌های دولتی پیشگام باشند و به عنوان الگویی برای سایر بخش‌ها راهکارهای کاهش مصرف را رعایت کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد