درآمد بورس از اجاره تالار حافظ چقدر است؟

درآمد بورس از اجاره تالار حافظ چقدر است؟

ساختمان خیابان حافظ بورس که از فرسوده‌ترین ساختمان‌های تهران است حالا به برخی از نهادها و سازمان‌ها در تهران اجاره داده شده است. آیا این ادعا صحت دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس یکی دو هفته ای است که می‌گذرد. از زمان انتشار تا به حال اعداد و ارقام بعضا عجیبی در آن دیده شده است از حقوق 21 میلیونی کارکنان سازمان بورس گرفته تا درآمد دو هزار میلیارد تومانی سازمان بورس از محل کارمزدهای معاملاتی در سال گذشته.
واریز 1836 میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه که توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفته است دیگر رقمی است که در صورت مالی منتشر شده سازمان از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

در نشست خبری سازمان بورس چه گذشت؟

نشست خبری که در 23 خرداد، در سازمان سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه برگزار شد مشخصا به سوالات خبرنگاران درباره بندهای مختلف صورت مالی تازه انتشار یافته سازمان بورس پاسخ داده شد در این مراسم گفته شد تنها دارایی‎‌های سازمان، املاک و مستغلاتی است که سازمان بورس مالکیت آنها را در حال حاضر بر عهده دارد از جمله ساختمان فعلی سازمان در ملاصدرا، ساختمان خیابان حافظ و ساختمان خیابان مطهری که گفته‌ها نشان می‌دهد تا چند وقت دیگر اهالی سازمان بورس از ساختمان فعلی نقل مکان می‌کنند و به محل جدیدی که در خیابان مطهری واقع شده است می‌روند.

اجاره ساختمان خیایان حافظ صحت دارد؟

چندی پیش شایعاتی درباره اجاره ساختمان قدیمی سازمان بورس که تا سال 98 کارکنان این مجموعه در آن حضور داشتند به وجود آمد و این شایعات نشان می‌داد که بعد از نقل مکان سازمان بورس از خیابان حافظ ، معابر جلوی این ساختمان به دست‌فروشان اجاره داده می‌شود و این افراد برای گذران معیشت خود و به خطر نیافتادن آن مجبور بودند تا مبالغی را به سازمان بورس پرداخت کنند.

 

بعد از انتشار گزارش عملکرد مالی سازمان بورس، در بند درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی، درآمد حاصل از اجاره ساختمان حافظ و تالارهای استان‌ها حدودا چهار هزار میلیارد تومان برآورد شده است که البته نسبت به سال گذشته کمتر هم شده است، موضوعی که نشان می‌داد شاید این شایعات درست باشد. همین موضوع باعث شد تا میزان صحت این شایعات را از مقامات این سازمان جویا شویم.

طبق پیگیری‌های تجارت‌نیوز از مسيولان سازمان بورس و اوراق بهادار و به گفته روابط عمومی سازمان بورس، در حال حاضر ساختمان قدیمی و فرسوده خیابان حافظ که روزی تابلو معاملاتی بورس در آن روشن بود حالا با وجود شرایط خطرناک آن به چند سازمان مانند بورس انرژی و مرکز آمار ایران اجاره داده شده و مقامات سازمان بورس، شایعات مبنی بر گرفتن اجاره بها از دست فروشان جلوی این ساختمان را به کلی رد و وجود چنین چیزی را انکار کردند.
حالا سوال اینجاست که با توجه به شرایط بحرانی این ساختمان که مکررا کارشناسان ساختمان و مسکن آن را آسیب شناسی کرده و از آن به عنوان پلاسکوی دوم یاد کرده‌اند، چرا همچنان این ساختمان باید استفاده شده و اجاره داده شود؟

 

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد