سیگنال‌های جدید ريیسی برای بازارها / پیام‌های مهم برای آینده دلار

سیگنال‌های جدید ريیسی برای بازارها / پیام‌های مهم برای آینده دلار

ريیس جمهور در سفر استانی خود به خراسان جنوبی از مسايل اقتصادی مختلفی صحبت کرده است اما کدام یک از سخنان او برای بازارها می‌تواند اهمیت قابل توجه داشته باشد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ريیس جمهور در سفر استانی خود به خراسان جنوبی از مسايل اقتصادی مختلفی صحبت کرده است اما کدام یک از سخنان او برای بازارها می‌تواند اهمیت قابل توجه داشته باشد؟

هرچند ابراهیم ريیسی به صورت مستقیم از بازاری سخن نگفته اما اشاره وی به مشکل سخت بدهی دولت و پایبند بودن به وعده‌ها می‌تواند نشانه مهمی برای بازار ارز باشد که در صورت تامین کسری بودجه دولت برای پاییندی به تعهداتش ممکن است قیمت دلار در آینده تحت فشار قرار بگیرد. در عین حال وی از اعتمادی سخن گفته که اگر احیا شود می‌تواند به کاهش شدت تاثیر کسری بودجه بر بازار ارز تاثیر بگذارد. او همچنین از اهمیت بازارچه‌های مرزی سخن گفته که شاید با احیای آن بتوان به ثبات بازار ارز کمک شود. ريیسی گفته است:

ـ متاسفانه دولت بدهکاری بسیاری به تامین اجتماعی، نظام بانکی، بانک مرکزی و پیمانکاران بسیار دارد و اگر بخواهیم عدد و رقم را اعلام کنیم در سطح کشور بدهکاری بالا است و نمایندگان مجلس هم اطلاع دارند اما با همه این ضرورت پرداخت بدهی‌هایی که دولت دارد، مساله پرداخت به پیمانکاران اولویت دارد.

ـ دولت الان بسیار بدهکار است و در این شرایط تحویل شده، چون وارث چنین وضعیتی هستیم باید متعهد باشیم لذا مدیران استان تلاش کنند مطالبات پرداخت شود و مسوولان در مرکز هم تلاش می‌کنند.

ـ اهمیت بازارچه‌های مرزی در رونق اقتصادی استان‌های مرزی و افزایش صادرات مورد تاکید است و یکی از راه‌های توسعه صادرات فعال کردن بازارچه‌های مرزی است که با این کار همچنین مراودات تجاری استان‌های مرزنشین نیز افزایش می‌یابد.

ـ فعال شدن بازارچه های مرزی کار بسیار مهمی است و می تواند وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان دهد و به نحوی به مسايل امنیت مرزها هم کمک کند.

ـ باید نسبت به قراردادهایمان پایبند باشیم و دولت اولین جایی است که باید نسبت به پیمان‌هایی که می‌بندند و تعهد ایجاد شده، وفادار باشد، وقتی به مردم می‌گوییم پای تعهدات خود بایستید گفته می‌شود دولت چقدر پایبند است.

ـ باید اعتمادآفرینی کرد و کسی نگوید بخشدار و کارمند معمولی هستم؛ هرکسی به نام نظام اسلامی در هر کجا خدمت می‌کند باید تلاش او باعث اعتمادآفرینی در مردم شود و کاری کند که مردم اعتمادشان روز به روز به کارآمدی نظام اداری و بخش‌های مختلف افزون شود.

آخرین اخبار درباره دلار را از صفحه ارز و طلا دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد