رشد 7278 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 10.5 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

رشد 7278 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار از 10.5 هزار میلیارد تومان فراتر رفت

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز بعد از دو روز ریزش با افزایش 7278 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که در دو روز گذشته به شدت افت کرده بود، امروز روند رو به رشد به خود گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 7278 واحد در شاخص کل به رقم یک میلیون و 427 هزار و 758 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 1595 واحد به رقم 432 هزار و 611 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 737 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6.3 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 682 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 426 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.51درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.37 درصد افزایش یافتند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص آزاد شناور 0.43 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.54 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.48 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای ملی‌مس، مبین انرژی، پتروشیمی خلیج‌فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پارس، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با رشد 19 واحدی به رقم 21 هزار و 166 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 180 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه به بیش از 382 هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 2.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 468 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 296 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار بیش از 10 هزار و 600 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای فولاد جهان فولاد سبزوار، آریا ساسول و سرمایه‌‌گذاری مالی سپهر صادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو،‌پتروشیمی زاگرس و بیمه تجارت نو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به عقیده برخی کارشناسان سهام موجود در بازار با ریزش‌های پیاپی در سال گذشته و در چند روز اخیر ارزنده شده است به شرط اینکه سرمایه‌گذاران از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند و حضور در بازار را فقط از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز حداقل یکساله انجام دهند و تحت تاثیر جو بازار قرار نگیرند، به گونه‌ای که حتی برای خرید عرضه‌های اولیه سهام خود را به ضرر نفروشند و طبق گفته برخی کارگزاری‌ها برای رهایی از زیان خود سهام خود را به صورت عجله‌ای و با ضرر نفروشید که از شر آن خلاص شوید، بلکه قرار است سهام را همراه با سود بفروشید.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد