ایجاد 23 هزار شغل خانگی/ تسهیلات چقدر است؟

ایجاد 23 هزار شغل خانگی/ تسهیلات چقدر است؟

جزيیات جدید از مشاغل خانگی بیانگر این است که درمجموع حدود 23هزار و 249 شغل در حوزه مشاغل خانگی در کشور در 6ماه اول...

 برای مبارزه با معضل بیکاری به خصوص در جوانان که می‌خواهند در آینده تشکیل خانواده داده و سکان زندگی خود را به دست گیرند یکی از بهترین راه‌های درآمد انتخاب مشاغل خانگی است. مشاغل خانگی شروع حرکت استقلال خواهی است و زنان همواره ثابت کرده‌اند که از راه‌هایی مانند قالی بافی، گلیم بافی و سایر هنرهای دستی توانسته اند کسب درآمد کنند. این قبیل کارها نقش تولیدی داشته و برای عرضه به بازار و در مرحله بعدی وارد کار کردن مردم نقش واسطه بین تولید کننده و خریدار را انجام می‌دهند .

با توجه به اینکه یکی از راه‌های سلامت روان داشتن کار و اشتغال است، بنابر این باید با بینش و آگاهی لازم افراد بیکار را به سمت حرفه و مشاغل خانگی سوق داد و همگام با آموزش حرفه و شغل مناسب هم جامعه از معضلات دور می‌شود و هم سلامت روانی جامعه تضمین خواهد شد.

اشتغالزایی و تسهیلات مشاغل خانگی

گزارش های میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه مشاغل خانگی بیانگر این است که برای 12هزار و 331 طرح حدود  5896641 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. این میزان تسهیلات در 6ماه اول سال 1401 و برای تمامی استان ها است. میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه مشاغل خانگی در این بازه زمانی در حوزه اشتغال مستقل حدود 11هزار و 703نفر در حوزه مشاغل تحت پوشش حدود 9هزار و 391 نفر و در حوزه مشاغل پشتیبان حدود 2هزار و 155 نفر بوده است. همچنین میزان طرح های ثبت شده برای شروع کسب و کارو گرفتن مجوز حدود 157 هزار و 944 مورد بوده است که از میان حدود 106هزار و 505 طرح مجوز لازم را کسب کرده و کسب و کار خود را آغاز کرده اند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد