توری پلیسه را بشناسید

توری پلیسه را بشناسید

کسب و کارتوری های معمولی و مرسوم را در سالیان پیش به منظور مقابله با ورود حشره ها و گرد و غبار به درون خانه به کار می گرفتند. در روزگار ما توری هم دستخوش دگرگونی شده و مدل های مختلفی از آن به بازار آمده اند. توری پلیسه یکی از آن ها است.

توری پلیسه در اصل همان کارکرد توری معمولی را دارد، اما با قابلیت های بیشتر و چند ویژگی منحصر به فرد. همانطور که می‌دانید در طول زمان مصالح، ابزار و مواد ساختمان سازی تغییر می یابند و بهینه تر می شوند، به طوری که توری نیز از این جریان رو به جلو باز نمانده است.

توری تاشو و آکارديونی چیست؟

متریال اصلی در ساخت توری های پلیسه ماده پلی استایرن است. قاب یا فریم این نوع توری عموما از فلز آلومینیوم یا ماده یو پی وی سی (uPVC) است. خوشبختانه بر خلاف توری های قدیمی، با گذر زمان و در اثر شرایط آب و هوایی مختلف و نور خورشید، این نوع توری استحکام و کارایی خود را حفظ می کند. استقامت و دوام این نوع توری بالا بوده و دیگر مزیت آن این است که پاک سازی و تمیز کردن آن آسان است. نام های دیگری نیز برای توری پلیسه در نظر گرفته اند که «تاشو» و «آکارديونی» از جمله آن ها است.

توری پلیسه یو پی وی سی

از ویژگی های بارز این توری خاصیت انعطاف پذیری زیاد آن است که موجب می شود قابلیت خم شوندگی خوبی برای باز و بسته شدن داشته باشد. مدل های مختلف توری پلیسه در فریم های یو پی وی سی و آلومینیومی پیاده سازی می شوند. این نوع توری برای پنجره دو جداره بسیار به کار می رود و همان طور که برای این نوع پنجره ها داشتن پروفیل یو پی وی سی خاصیت عایق را افزایش می دهد، مدل یو پی وی سی این نوع توری برای پنجره دو جداره مناسب تر است.

دلایل افزایش تقاضا برای توری پلیسه

از دلایل افزایش تقاضا برای توری پلیسه می توان به کیفیت و عملکرد عالی، نصب آسان و راحت بودن تمیز کردن آن اشاره کرد. برخی از مدل های با کیفیت این نوع توری توانایی جذب آلودگی هوا را نیز دارد و به نوعی هوا را تصفیه می کند. افرادی که از این نوع توری استفاده می کنند، گاه نگرانی در خصوص ورود حشرات به خانه خود را پیدا می کنند. در این زمینه خوب است بدانید به دلیل وجود تسمه های انعطاف پذیر در این توری ها، هیچ منفذی باقی نمی ماند و حشره ها امکان نفوذ نخواهند یافت. همچنین توری پلیسه در مقایسه با توری های فلزی خیلی کمتر گرد و خاک هوا را به خود جذب می کند و در نتیجه در کلان شهری مثل تهران با هوای آلوده گزینه مناسبی برای خانه و محل کار شما است.

توری مگنتی (آهن ربایی) را بشناسید

اکنون در بازار پنجره و توری یکی از مدل های جدید همین توری پلیسه ای آهن ربایی یا مگنتی است. مهم ترین ویژگی آن داشتن آهنربا برای ثابت کردن آن روی بدنه پنجره به جای استفاده از پیچ و مهره است. در این مدل، نصب توری به ساده ترین حالت خود رسیده است و تمیز کردن آن نیز از همیشه آسان تر شده است. همچنین ظاهر بهتری نسبت به توری های عادی دارد و سادگی طراحی آن موجب می شود در دیزاین های مختلف داخلی و خارجی قابل استفاده باشد.

قیمت توری پلیسه پنجره دو جداره و معمولی

قیمت توری پلیسه متناسب با اندازه قاب پنجره و تعداد پنجره مورد نیاز تعیین می‌شود. هزینه ساخت و نصب توری پلیسه بر اساس مدل‌های مختلف و انواع و طرح های گوناگون، و همین‌طور در شهرهای مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد. مثلا قیمت تمام شده توری پلیسه در تهران، کرج و یا شیراز می‌تواند متناسب با نوع و جنس و طرح کاربردی تفاوت داشته باشد؛ و مثلا قیمت توری پلیسه ای با هزینه توری پلیسه مگنتی تفاوت دارد.

توجه داشته باشید که برای دریافت قیمت توری پلیسه پنجره دوجداره و یا قیمت پنجره دو جداره، نیازی به پرداخت هزینه نیست و شما باید قبل از نهایی کردن سفارش خود، از اجرت نصب و همینطور هزینه ساخت درب توری و توری پلیسه مطلع می شوید. بهترین کار این است که در زمان نصب درب و پنجره یا نصب پنجره دوجداره خود، اقدام به نصب توری پلیسه کنید تا دیگر نیازی به تغییرات چارچوب و ... نباشد.

انواع دیگر توری پلیسه ای

گفتیم که توری پلیسه ای یکی از مدل‌های مدرن توری درب و پنجره محسوب می‌شود. مهمترین نکته‌ای که باعث محبوبیت توری پنجره آکارديونی شده، انعطاف‌پذیری بالا و طرح‌های مختلف آن است. در این قسمت با انواع توری پلیسه بیشتر آشنا می‌شویم:

توری رولینگ

توری رولینگ نیز مانند توری پلیسه می‌تواند درب و پنجره را به خوبی بپوشاند. جالب است بدانید که راحت بودن جمع کردن توری رولینگ، آن را به گزینه‌ای پرطرفدار برای پنجره اتاق خواب‌ها تبدیل کرده است. توری رولینگ دو نوع دارد: افقی (برای پنجره‌های یک‌لنگه) و عمودی (برای پنجره کم‌ارتفاع). با این وجود، محبوبیت توری رولینگ به پای توری پلیسه ای نمی‌رسد، زیرا سخت‌تر از آن باز و بسته می‌شود.

توری پلیسه تک فریم

پنجره‌های آهنی مانند پنجره‌های دوجداره ریل‌های توری اختصاصی برای تعبیه توری ندارند. چنانچه پنجره منزل شما از همین نوع است، با نصب توری پلیسه ای تک فریم می‌توانید به سادگی از ورود حشرات به داخل ساختمان جلوگیری کنید.

توری پلیسه دبل فریم

اگر جداره آهنی پنجره ناهموار باشد، معمولا باید از دو فریم برای نصب توری پلیسه استفاده کرد، و اصلاحا نیاز فریم توری پلیسه را دوبل کرد. برای این کار؛ یک فریم آلومینیومی ثانویه با ضخامت مشخص روی فریم اصلی قرار داده می‌شود. برای تولید توری پلیسه دبل فریم ابتدا توری پنجره آکارديونی با فریم ساده ساخته، و سپس یک فریم بدون توری روی فریم اول پیچ می‌شود. ظرافت در حین ساخت توری پلیسه دبل فریم بسیار مهم است، زیرا فریم‌ها باید دقیقا روی هم قرار داده شوند.

توری UPVC

یکی دیگر از توری‌های درب و پنجره مشابه توری پلیسه که قابلیت استفاده فراوانی دارد، توری UPVC است، فرآیند تولید توری پنجره UPVC با تولید توری پلیسه برای درب و پنجره کاملا متفاوت است. البته این فرآیند به نوع توری نیز بستگی دارد، زیرا توری ثابت با توری‌های پلیسه ای یا متحرک نیز متفاوت است. توری پنجره UPVC معمولا به صورت اختصاصی تولید می‌شود، برخلاف پنجره‌های دوجداره آلومینیومی که اغلب دارای توری‌های پلیسه ای هستند. ماده یو پی وی سی همان است که در پروفیل در و پنجره های امروزی برای پنجره های دو جداره استفاده می شود.

توری آلومینیومی

شکل‌پذیری، وزن پایین، ضد زنگ بودن و ...، موجب کاربرد بالای آلومینیوم در صنایع مختلف شده است. توری آلومینیومی نیز یکی دیگر از محصولات کاربردی با این ماده است. توری‌های درب و پنجره آلومینیومی در انواع ریلی و ثابت قابل استفاده هستند. این توری‌ها برای جلوگیری از ورود حشرات به فضای ساختمان در کلیه مناطق (به خصوص مناطق مرطوب) عالی هستند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد