واکنش هوشمندانه بورس به وعده‌های انتخاباتی

واکنش هوشمندانه بورس به وعده‌های انتخاباتی

کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانبندی که برای اجرای وعده‌ها اعلام می‌شود غیر واقعی است و با توجه به هوشمند شدن بازار و واقع بین‌تر شدن فعالان اقتصادی اساسا وعده‌هایی که داده می‌شود دیگر خریداری ندارد.

احسان رضاپور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره عدم تاثیرپذیری بورس از اظهارات کاندیدا‌های ریاست جمهوری اظهار کرد: هنوز هیجان خاصی در انتخابات به وجود نیامده که بخواهد این هیجان را به بورس منتقل کند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه به‌واسطه سهام عدالت، منافعشان با بازار سرمایه تنیده شده، طبیعی است همه کاندیدا‌ها برای بهبود بازار سرمایه هم مواضع داشته باشند و هم برنامه‌های خود را اعلام کنند.

وی گفت: برخی از صحبت‌هایی که مطرح می‌شود درباره قیمت‌گذاری دستوری است که در مواضع برخی از کاندیدا‌ها به‌صورت پررنگ وجود دارد، نظرات مطرح‌شده درباره قیمت ارز و یا سایر برنامه اقتصادی نیز که کاندیداها در حال بیان آن هستند مشخص است که پشتوانه اقتصادی کافی ندارد.

رضاپور بیان کرد: برخی از وعده‌هایی که کاندیدا‌ها می‌دهند از نظر عملیاتی اساسا زیر سوال است و برخی از متغیر‌هایی که لازمه تحقق این وعده‌ها است مهیا نیست.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: زمان‌بندی که برای اجرای وعده‌ها اعلام می‌شود غیرواقعی است و با توجه به هوشمند شدن بازار و واقع‌بین‌تر شدن فعالان اقتصادی، اساسا وعده‌هایی که داده می‌شود دیگر خریداری ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به غیرواقعی بودن برخی از وعده‌ها نه‌تنها واکنش مثبت فعالان اقتصادی را در پی ندارد بلکه ممکن است واکنش منفی را نیز ایجاد کند.

رضاپور تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از این وعده‌ها جایگاه اقتصادی درستی ندارد طبیعی است که بازار سرمایه آن را باور نکند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: همه به این جمع‌بندی رسیدند که متعادل شدن بورس نیازمند اصلاح یک یا دو فاکتور نیست بلکه موارد مختلفی که در فضای کسب‌وکار و فعالیت بنگاه‌های اقتصادی مهم است باید اصلاح شود تا به‌مرور گرایش نقدینگی را به سمت بازار سرمایه تجربه کنیم و این موارد جزو اتفاقاتی نیست که طی چند هفته آینده صورت بگیرد.

وی بیان کرد: تا زمانی که سرمایه گذاران به این نتیجه نرسند که زمان را برای کسب سود از دست نمی‌دهند سرمایه‌گذاری خود را به تاخیر خواهند انداخت.


بیشتر بخوانید:

نقطه "صفر" سرآغازی مجدد برای بورس‌بازان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد