پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 12 آذر / ثبت کف قیمتی جدید اونس

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 12 آذر / ثبت کف قیمتی جدید اونس

دیروز طلا وضعیت مناسبی نداشت و کف قیمتی چهار هفته اخیر را رقم زد. در پی کاهش قیمت انس جهانی و افزایش نرخ دلار قیمت طلا و سکه اعلام شد که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح قدیم ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی در پی ارزیابی سرمایه‌گذاران از واکنش بانک مرکزی آمریکا به ریسک‌های تورمی و نگرانی‌های اقتصادی در بحبوحه شیوع امیکرون، کاهش یافت.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: این تغییر لحن پاول به نظر می‌رسد عوامل فصلی مساعد برای افزایش قیمت طلا در دسامبر و تاثیر مثبت شیوع امیکرون بر این این فلز ارزشمند را تحت الشعاع قرار داده است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار گزارش ماهانه اشتغال بخش غیرکشاورزی آمریکا در روز جمعه هستند.

مطالعه بیشتر: سکه تمام طرح قدیم ثابت ماند / قیمت دلار و یورو امروز 1400/09/11

دیروز قیمت طلا به پایین‌ترین سطح خود از اواسط اکتبر(شهریور) رسید، در روزهای اخیر انتشار خبر کشف سویه جدید کرونا سرمایه‌ها در بازار را به پناهگاه‌های سنتی سرمایه‌ها از جمله طلا متمایل کرده بود، این امر موجب افزایش تقاضا در این بخش و رشد قیمت شده بود، اما با کاهش هیجانات اولیه درباره اومیکرون بازار طلا نیز روندی نزولی پیدا کرد.

چینتان کارنانی، مدیر تحقیقات مشاوره اینسیگنیا به مارکت واچ گفت: اکثر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بر این باورند که نوع اومیکرون آسیب فاجعه‌باری به اقتصاد جهانی وارد نمی‌کند. همین امر هم سبب می‌شود که به جای ورود سرمایه به پناهگاه‌های امن ،معامله‌گران تکنیک‌های کوتاه‌مدت را ترجیح دهند.

به گفته Jim Wyckoff از کیتکونیوز، « ترس Omicron در اواخر این هفته تا حدودی فروکش کرده است و این باعث می شود ریسک پذیری دوباره به بازار بازگردد.»

همچنین، چرخش جروم پاول، ريیس فدرال رزرو، دیروز باعث شد تا گمانه‌زنی‌هایی در مورد افزایش نرخ بهره زودتر از حد انتظار به وقوع بپیوندد، این امر قاعدتا موجب کاهش تقاضا برای خرید طلا خواهد شد.

حرکت خلاف جهت قیمت سکه و طلا

بازار جهانی طلا دیروز شاهد عقب‌نشینی قیمت اونس طلا بود . این فلز گران‌بها امروز 14 دلار از ارزش خود را از دست داد و با 1770 دلار خرید و فروش شد.

در بازار داخلی قیمت طلا چهارشنبه برخلاف روز سه‌شنبه پیش رفت. قیمت طلا چهارشنبه دو هزار و 800 تومان بالا رفت و با 1 میلیون و 259 هزار و 100 تومان خرید و فروش شد. سرنوشت دیگر فلز گران بهای داخلی بر خلاف قیمت طلا رقم خورد. قیمت سکه دیروز 33 هزار تومان پایین رفت و با 12 میلیون و 597 هزار تومان معامله شد.

با احتساب قیمت 29 هزار 400 تومان برای دلار اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 251 هزار تومان بود و حباب قیمتی سکه 2٫82 درصد به دست می‌آمد.(اقتصادنیوز)

مطالعه بیشتر: بازار ارز محتاط شد / ریزش قیمت دلار جدی است؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد