خبری مهم برای سهامداران شستا | سود شستا از خرید شازند چقدر است؟

خبری مهم برای سهامداران شستا | سود شستا از خرید شازند چقدر است؟

با تصویب شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا، معادل 90 هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌شود. سود شستا از خرید شازند چقدر است؟

به گزارش نبض بورس، از ابتدای سال جاری، دولت در حال پرداخت بدهی‌های خود به صندوق‌های بازنشستگی است. در آخرین تصمیم که برمبنای جز 1 بندی‌ی تبصره 2 قانون بودجه سال 1401 به اجرا گذاشته شده، دولت به میزان 90 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را تحت عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار کرد. این تصمیم در هفتاد و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که چهارشنبه شب با حضور سران سه قوه و دیگر اعضا برگزار شد، موضوع تسهیل رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت و پس از بررسی مصوب شد که معادل 90 هزار میلیارد تومان از سهام دولت در پالایشگاه امام خمینی شازند بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود.

تاریخچه شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند اراک

شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند اراک در سال 77 تاسیس شده است. در سال 89 به میزان 30 درصد از سهام این شرکت در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به کارگزاری سهام عدالت انتقال یافته است. اگرچه در سال 88 و 89 در فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری به بخش غیردولتی بوده، اما در سال 90 طبق تصویب نامه هیات واگذاری تصمیم گرفته شد که 100 درصد سهام این شرکت در اختیار دولت بماند و از لیست شرکت‌های مشمول واگذاری خارج شود.

چند درصد از سهام شازند به شستا واگذار شد؟

در سال 99 در راستای مصوبات رد دیون هیات دولت مجموعا 33.5 درصد از سهام این شرکت به سازمان تامین اجتماعی و ساتا واگذار شد. کمتر از یک درصد از سهام این شرکت هم در تملک صندوق بیمه اجتماعی کشارزان و روستاییان و عشایر است. حالا در بودجه امسال هم مقرر شده تا 90 هزار میلیارد تومان دیگر از سهم دولت به تامین اجتماعی واگذار شود.

فعالیت اصلی شازند چیست؟

فعالیت اصلی شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، فرآورش نفت خام و هیدروکربورها، تولید فرآورده‌های نفتی مثل بنزین، نفت سفید، نفت گاز، نفت کوره، سوخت هواپیما، بنزین سوپر، نفت کوره سبک و سنگین، نفتای سنگین، گاز مایع، وکیوم باتوم، بوتان و سایر مشتقات است.

براساس آخرین صورت مالی منتشرشده از سوی این شرکت درسایت کدال، در پایان سال مالی گذشته شرکت به میزان 5 میلیون مترمکعب بنزین تولید کرده است.

به چه شرکت‌هایی محصولات خود را می‌فروشد؟

مشتری‌های ثابت این شرکت، شرکت ملی نفت ایران، نفت پاسارگاد، ستاره خلیج فارس، نفت اصفهان، نفت کرمانشاه، نفت لاوان و نفت تهران هستند.

سود شستا از خرید شازند چقدر است؟

پتروشیمی شازند بابت بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی واگذار خواهد شد، این سهم در 6 ماهه امسال حدود 213 تومان به ازای هر سهم سود ساخته، در حالی که در مجمع سال گذشته حدود 680 تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود.

به نوشته بازار واگذاری پتروشیمی شازند با نماد شاراک باعث می‌شود هر سهم شستا در پایان سال از مجمع شازده حدود 80 تومان سود ببرد و با توجه به اینکه قیمت هر سهم شستا حدود 80 تومان است، عملا این شرکت سرمایه گذاری با توجه به سودسازی سایر مجموعه هایش می‌تواند به اندازه قیمت هر سهم سود بسازد، به هیمن دلیل پیش بینی می‌شود شستا به زودی بازدهی خوبی داشته باشد و بتواند از مقاومت 100 تومان عبور کند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد