50 درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته

50 درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته

افزایش سرمایه 50 درصدی آریاساسول از محل سود انباشته به تصویب هیات مدیره این شرکت رسید و گزارش توجیهی مصوب در سامانه کدال بارگزاری شد.

به گزارش بورس نیوز، به منظور اجرای یک پروژه در راستای تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی، افزایش سرمایه 50 درصدی از محل سود انباشته در دستور کار قرار گرفت تا سرمایه شرکت از مبلغ 917 میلیارد تومان به 1، 375 میلیارد تومان افزایش یابد و بخشی از منابع مورد نیاز این پروژه توسعه‌ای تامین شود. 


  • بیشتر بخوانید: شیرین کامی فروش "آریا" در بازار صادراتی

بر اساس این گزارش، این پروژه در دی ماه سال 1402 به بهره برداری خواهد رسید و با آغاز به تولید آن، زنجیره ارزش محصولات تکمیل و به پایداری تولید در واحد الفین شرکت نیز کمک خواهد شد ضمن اینکه سود خالص سالانه شرکت نیز بیش از 10 میلیون دلار افزایش خواهد یافت.

شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا، الگوی صنعت پتروشیمی کشور با اعتبار جهانی، با تولید و فروش حدود دو میلیون تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن در سال، یکی از سودآورترین و بنیادی‌ترین شرکت‌های بازار سرمایه کشور محسوب می‌شود که در شش‌ماهه اول سال جاری از 11، 400 هزار میلیارد تومان فروش خود حدود 6، 500 میلیارد تومان سود خالص را محقق کرده است.

لازم به ذکر است اجرایی شدن افزایش سرمایه منوط به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد