توافقنامه تجارت آزاد ابوظبی و پکن در مرحله نهایی/ مبادلات دوجانبه به 64 میلیارد دلار رسید

توافقنامه تجارت آزاد ابوظبی و پکن در مرحله نهایی/ مبادلات دوجانبه به 64 میلیارد دلار رسید

ایلنا: سفیر چین در امارات با تاکید بر اینکه کشورش به بزرگترین شریک تجاری غیرنفتی امارات در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد که این کشور دومین شریک تجاری بزرگ پکن و...

 به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین، ژانگ ییمینگ، سفیر چین در امارات با تاکید بر اینکه کشورش به بزرگترین شریک تجاری غیرنفتی کشور خلیج فارس در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد که این کشور دومین شریک تجاری بزرگ پکن و بزرگترین بازار صادراتی در کشورهای عربی  منطقه است.

 ییمینگ در گفت وگو با خبرگزاری امارات، وام، اعلام کرد که سطح مبادلات تجاری بین کشورش و امارات متحده عربی در هشت ماهه نخست سال 2022 با نرخ رشد 27.93 درصد از 64 میلیارد دلار فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه مذاکرات بر سر توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور وارد مرحله نهایی خود شده است، علاوه بر این که دو طرف بر سر مهم ترین موارد به توافق رسیدند، خاطرنشان کرد: کشورش امیدوار است به توافقی بر اساس استانداردهای بالا دست یابد.

وی گفت: این توافق از موقعیت استراتژیک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و فرصت‌های بزرگ در بازار چین نهایت استفاده را می‌برد و همچنین به کشورهای حوزه خلیج‌فارس کمک می‌کند تا مراکز لجستیکی و خدمات حمل و نقل با پوشش کشورهای همسایه ایجاد و سرمایه بیشتری را جذب کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح کمربند و جاده چین در راستای 50 پروژه اماراتی است و همکاری دو کشور از اهمیت راهبردی فزاینده‌ای برخوردار است.

سفیر چین بر اهمیت نقش امارات متحده عربی به عنوان مرکز اصلی طرح کمربند و جاده و مرکز منطقه‌ای هوانوردی، حمل و نقل و خدمات مالی و همچنین دروازه مهم شرکت‌های چینی به جهان تاکید کرد.

وی مشتاقانه منتظر تقویت همکاری در زمینه‌های سرمایه گذاری، تبادل ارز، ارز دیجیتال چینی (RMB)، انرژی‌های نو، زیست پزشکی و شرکت های فناوری است.

ییمینگ خاطرنشان کرد: همکاری امارات و چین در زمینه‌های علمی و فناوری مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همکاری چین و امارات در راه اندازی مرحله سوم آزمایشات بالینی واکسن ویروس کرونا وجود دارد، زیرا دو کشور اولین خط تولید واکسن کووید را راه اندازی کرده‌اند

سفیر چین تصریح کرد: پروازهای متقابل بین دو کشور به ویژه پس از همه‌گیری کرونا شاهد رشد فزاینده‌ای است. تعداد پروازهای مستقیم چین و امارات از یک به دو پرواز در هفته در اوج شیوع بیماری به 26 پرواز در هفته افزایش یافته است.

در ژويیه گذشته، محمد بن زاید آل نهیان، ريیس جمهور امارات متحده عربی با یانگ جیچی، فرستاده همتای چینی خود شی جین پینگ، در مورد مشارکت استراتژیک همه جانبه بین دو کشور به ویژه در زمینه‌های سرمایه گذاری، اقتصاد و فناوری گفتگو کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد