افزایش 63 درصدی صادرات به ازبکستان

افزایش 63 درصدی صادرات به ازبکستان

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از افزایش 63 درصدی صادرات به ازبکستان خبر داد.

بورس نیوز: جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع «پیگیری مصوبات کمیسیون مشترک اقتصادی ازبکستان و قرقیزستان» به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

در این جلسه، صفری ضمن ابراز خرسندی از به نتیجه رسیدن بسیاری از مصوبات کمیسیون مشترک ازبکستان، پیگیری مصوبات این کمسیون و اجرایی کردن پروتکل‌ها را تا پیش از سفر ريیس جمهور به تاشکند مهم برشمرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه درخصوص قرقیزستان نیز صدور خدمات مهندسی به این کشور را مهمتر از تجارت با آن دانست و از حجم بالای پروژه‌های صدور خدمات مهندسی قرقیزستان خبر داد و تاکید کرد صندوق ضمانت باید این پروژه‌ها را تامین مالی کند.

صفری همچنین به رشد 63 درصدی صادرات به ازبکستان و رشد 23 درصدی صادرات به قرقیزستان اشاره کرد و برپایی نمایشگاه کالا‌های صادراتی در ازبکستان را فرصتی مغتنم برای عرضه محصولات به ویژه محصولات ساختمانی و مصالح به اوراسیا برشمرد.

در این جلسه اعضای حاضر در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش رو و راهکار‌های ارتقای همکاری‌های فیمابین بحث و محور‌ها و پیشنهادات خود را ارايه کردند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد