پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد / انتخابات چه تاثیری روی بورس می‌گذارد؟

پیش‌بینی بورس هفته چهارم خرداد / انتخابات چه تاثیری روی بورس می‌گذارد؟

هفته گذشته بازار سرمایه روند مثبت و متعادلی را داشت. کارشناس بازار سرمایه درباره روند هفته آینده بورس گفت: به نظر می‌رسد با وجود ابهامات سیاسی در کشور اما هفته آینده روند بازار متعادل باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته بازار سرمایه مثبت و متعادل پیش می‌رفت اما در آخرین روز معاملاتی روند بازار منفی شد و با حدود هشت هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و 151 هزار واحدی شاخص کل قرار گرفت.

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار هفته آینده درگیر انتخابات است و در حالت انتظار به سر می‌برد و به احتمال زیاد با احتیاط بیشتری به حرکت خود ادامه دهد. وی در این باره تشریح کرد: اما به نظر می‌رسد با وجود ابهامات سیاسی در کشور اما هفته آینده روند بازار متعادل باشد.

دارابی همچنین درباره تاثیر صورت‌های مالی سازمان بورس بر روند بازار سرمایه گفت: نظریات مختلفی در باب انتشار صورت‌های مالی سازمان بورس از سال‌های گذشته وجود داشته است و ريیس سازمان بورس هم از ابتدای ریاست خود وعده انتشار صورت‎‌های مالی سازمان را داده بود و حالا این وعده را عملی کرده است. این کارشناس بازار تاکید کرد: با منتشر شدن صورت‌های مالی گام بزرگی در جهت شفافیت در بازار برداشته شده است و نکته مهم و اثرگذار این است که دیگر شرکت‌های سهامی عام را هم ملزم می‌کند تا با انتشار صورت‌های مالی خود در جهت شفافیت حرکت کنند. اما این اقدام سازمان بورس بر روند بازار تاثیری ندارد.

این کارشناس بازار درباره برجام و انتظارات شکل گرفته در بازار گفت: درباره به نتیجه رسیدن مذاکره‌های برجام امید و انتظار زیادی وجود ندارد و بر فرض به ثمر رسیدن آن هم ما شاهد تغییرات بزرگی نیستیم زیرا اکثر مسايل اقتصادی در کشور و معضلات اقتصادی در نتیجه مشکلات داخلی است و تا زمانی که یک گزینه مناسب برای ریاست جمهوری انتخاب نشود و ابهامات در فضای سیاسی حل نشود روند اقتصاد تغییری نمی‌کند.

اخبار مرتبط با پیش‌بینی بورس را هر روز ساعت 17 از صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد