پیش بینی زمان بازگشایی نماد "اهرم"

پیش بینی زمان بازگشایی نماد "اهرم"

صندوق اهرمی کاریزما با نماد

به گزارش بورس نیوز، عزت‌اله طیبی، مدیرعامل شرکت سبدگردان کاریزما با اشاره به پذیره‌نویسی صندوق اهرمی کاریزما اظهار کرد: روز دوشنبه 29 آذر ماه در اولین روز پذیره‌نویسی صندوق اهرمی کاریزما، نماد “اهرم” راس ساعت 10:15 مجاز و محفوظ شد و در مدت زمان کمتر از دو ساعت 490 میلیارد تومان سفارش خرید بر روی این نماد ثبت شد و پس از حدود 2 ساعت پذیره‌نویسی صندوق به پایان رسید. حدود 4 هزار نفر خریدار حقوقی و حقیقی که عمدتا نیز شامل افراد حقیقی می‌شوند در فرآیند پذیره‌نویسی این صندوق مشارکت داشتند.

طیبی افزود: امیدواریم بتوانیم با عملکرد مطلوب خود پاسخ اعتماد خریداران را به نحو مطلوبی بدهیم. با وجود اینکه مهلت پذیره‌نویسی از دوشنبه 29 آذر تا یکشنبه 5 دی ادامه داشت، اما خوشبختانه شاهد آن بودیم که در اولین روز پذیره‌نویسی "اهرم" با استقبال قابل توجهی از این صندوق فرآیند پذیره‌نویسی به اتمام رسید که این مساله می‌تواند به اخذ مجوز فعالیت توسط مدیران این صندوق در اسرع وقت کمک کند؛ چرا که صندوق از نوع اهرمی بوده و لازم است که به سرعت مجوز فعالیت اخذ شده و برای پرتفوگیری آن در زمانی مناسب اقدام شود. امیدواریم با مساعدت سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته آینده به سرعت مجوز فعالیت اخذ شود و در هفته دوم دی ماه (ظرف 2 هفته آینده) این نماد را بازگشایی کنیم و پس از آن نیز صندوق بلافاصله فعالیت خود را آغاز و اقدام به تشکیل پورتفویی مطلوب کند.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد اخذ مجوز از سازمان بورس ظرف یک هفته آتی حاصل خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم در کمتر از یک ماه آینده نیز جذب منابع در واحد‌های عادی آغاز شود تا بتوان از این منابع به عنوان اهرم واحد‌های ممتاز استفاده کرد.

مدیرعامل سبدگردان کاریزما با اشاره به استفاده از اهرم با توجه به چشم‌انداز بازار توضیح داد: پس از اخذ مجوز و شروع فعالیت، منابع صندوق در سهم‌های مناسب سرمایه‌گذاری خواهد شد و هسته اصلی صندوق بیش از 80 درصد به سهام بزرگ با بنیاد مناسب تخصیص داده خواهد شد. پس از آن جذب منابع عادی به عنوان اهرم واحد‌های ممتاز انجام خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اینکه اهرم به چه صورت و به چه میزان به کار گرفته شود به شرایط بازار بستگی خواهد داشت. در واقع این مساله باعث می‌شود دست مدیران صندوق باز باشد تا هر زمان احساس شود بازار روند مناسبی را در پیش خواهد داشت بتوانیم حتی تا 200 درصد اهرم نیز در این صندوق داشته باشیم.

طیبی گفت: با چشم‌انداز فعلی می‌توان گفت بین 50 تا 100 درصد از اهرم استفاده خواهیم کرد تا ببینیم روند بازار پس از آن به چه شکل پیش خواهد رفت. اگر چشم‌انداز ما مناسب باشد قطعا اهرم را افزایش خواهیم داد تا بتوانیم بازدهی مناسب‌تری را نسبت به بازار برای سرمایه‌گذاران خود داشته باشیم، ولی در صورتی که روند بازار مناسب نباشد و متغیر‌های جدیدی وارد بازار شود که ما را نگران کند ما سعی می‌کنیم با کمترین میزان اهرم در این صندوق فعالیت خود را آغاز و یا ادامه دهیم که این مساله به روند بازار بستگی خواهد داشت.

برای مشاهده جزییات و نحوه کارکرد صندوق اهرمی کاریزما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی صندوق اهرمی کاریزما مطالب آموزشی را دریافت نمایید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد