زیرساخت‌ های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌ آیند

زیرساخت‌ های بازار سرمایه به یاری یک میلیون مسکن می‌ آیند

عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تاثیر مثبت بر قیمت‌ها داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: برای ساخت یک میلیون مسکن در هر سال، که از اساسی‌ترین نیازهای مردم کشور به شمار می‌آید، وزارت خانه‌های صمت، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی و وزارت نفت، همکاری خواهند کرد.

اسماعیل حسین زهی بیان کرد: در کنار تلاش برای هماهنگ کردن سیستم بانکی به منظور تخصیص تسهیلات برای طرح مورد نظر، استفاده از زیرساخت‌های بازار سرمایه هم برای تامین مالی این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا برای پروژه‌های بزرگی چون ساخت یک میلیون دستگاه آپارتمان، برای شفاف سازی قیمت مصالح  قابل توجه خواهد بود.

وی گفت: یکی از کارکردهای بازار سرمایه، کشف قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است و ایجاد بستر عرضه مصالح ساختمانی در بازار سرمایه در مقیاس کلان می‌تواند تاثیر قیمتی خود را داشته و از ایجاد بازار مکاره جلوگیری کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهمترین مزیت بورس کالا تشکیل بستری شفاف برای کشف نرخ واقعی یک محصول بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا است و این مزیت می تواند مورد استقبال بسیاری از سرمایه گذاران قرار گیرد.

به گفته حسین زهی؛ با عرضه مصالح ساختمانی در بورس کالا، شاهد منطقی شدن و کاهش قیمت محصولات خواهیم بود. با این اقدام مصالح ساختمانی بر اساس وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضا کشف قیمت خواهد شد و طی سال های اخیر به دلیل فعالیت دلالان و سودجویان، قیمت مصالح ساختمانی بالا رفته بود که امید است با عرضه این محصولات در بورس، جلوی این اقدامات گرفته شود.

نماینده مردم خاش در مجلس خاطر نشان کرد: بازار سرمایه به عنوان یکی از بهترین حوزه‌ها برای جذب نقدینگی در جامعه و هدایت آن به سوی تولید به شمار آمده و مجلس شورای اسلامی نیز حمایت‌های خود را از این بازار اعلام کرده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد