رشد 20 درصدی صادرات پوشاک

رشد 20 درصدی صادرات پوشاک

نايب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک گفت: آمار‌های موجود حاکی از رشد حدود 20 درصدی صادرات پوشاک در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

بورس نیوز: مجید نامی، نايب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک اظهار کرد: با وجود مشکلات متعدد در چند سال گذشته در حوزه نساجی و پوشاک، اما فعالان این صنایع امیدوارند بتوان هزینه‌های تمام شده مواد اولیه و ماشین‌آلات را کاهش داد تا از این طریق صادرات توسعه یابد.

نايب‌ رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: وضعیت کنونی بازار پوشاک نیز به قیمت تمام شده تولیدات و همچنین مشکلات ناشی از کالا‌های قاچاق بازمی‌گردد.

وی ادامه‌ داد: به‌تازگی ورود کالا‌های استوک قاچاق که در برخی کشور‌های اطراف دپو شده و با قیمت‌های نازلی وارد کشور می‌شوند، به شدت صنعت پوشاک و تولیدکنندگان داخلی را دچار چالش کرده است.

نامی گفت: این کالا‌ها در حجم بالا وارد می‌شود که عمده مبادی آن‌ها انبار‌هایی بزرگ در برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس بوده و بخشی از آن‌ها نیز از طریق مسافری از ترکیه به صورت هوایی و حتی زمینی وارد می‌شود.

وی ادامه‌داد: عمده این محصولات تولید کشور‌های بنگلادش، چین و ترکیه است.

آمار‌های موجود حاکی از رشد حدود 20 درصدی صادرات پوشاک در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد