قانون جهش تولید اقتصاد دانش بنیان بسیاری از قوانین پایه‌ای را تغییر می‌دهد

قانون جهش تولید اقتصاد دانش بنیان بسیاری از قوانین پایه‌ای را تغییر می‌دهد

معاونت علمیتهران- ایرنا - معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان بسیاری از قوانین پایه‌ای کشور را تغییر می‌دهد و یک جهت گیری مناسب برای سال آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سورنا ستاری روز سه شنبه در نشست عرضه اولیه سهام شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) با تاکید بر این که ایده ها، تفکرات، خلاقیت ها و نوآوری قابل قیمت گذاری نیستند، افزود: در سال های گذشته یک حرکت و راهی بزرگ را برای ورود نخبگان و فعالان بخش خصوصی در حوزه های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، نانو، سلول های بنیادی برای بروز خلاقیت ها باز کردیم.

وی در این نشست که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد به ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان در اردیبهشت ماه از سوی رییس جمهور اشاره و تاکید کرد: این قانون یک تغییر نگرش و تغییر فرهنگ در اقتصاد کشور محسوب می شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوربه همه مسوولان و فعالان اقتصادی توصیه کرد که قانون جهش تولید دانش بنیان را مطالعه کنند چراکه این قانون بسیاری از قوانین پایه ای کشور را تغییر می دهد و یک جهت گیری را برای سال آینده کشور محسوب می شود.

ستاری همچنین به ورود شرکت تپسی به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت : حضور این شرکت یک تغییر دیدگاه در اقتصاد ایران است که شرکت‌هایی بدون دارایی فیزیکی قیمت‌گذاری و وارد بازار سرمایه شوند.

وی یادآور شد: در حال ورود به فضای جدیدی هستیم و بسیاری از استارتاپ‌ها به زودی در سایر حوزه‌ها وارد بازار سرمایه می شوند و تپسی یک انگیزه برای ورود آنها است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تاکید کرد: تغییر فرهنگ، روش و نگرش به سادگی رخ نمی‌دهد و ورود امروز شرکت تپسی به بازار سرمایه اتفاق بزرگی است که فرابورس و سازمان بورس آن را رقم زد.

ستاری افزود: شرکت تپسی می تواند انگیزه ای برای همه کارآفرینان کشور و حتی خارج از کشور باشد، آنها آمدند شرکت راه اندازی کردند و بچه های این سرزمین را سر و کار بردند، همه در کشور برای رسیدن به این مرحله هزینه پرداخت کرده ایم و باید به این توجه کنیم که پیشرفت در واقع یک مبارزه است و همه با هم باید برای موفقیت تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا، طرح جهش تولید دانش‌بنیان که با اصلاحاتی در جلسه 11 اردیبهشت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود، در جلسه 21 اردیبهشت شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان پس از سه سال تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تعامل با مجالس مصوب شد. این قانون به دنبال رفع نواقص و مشکلات قانونی پیش رو کسب و کارهای دانش بنیان و خلاق و به نوعی تضمین کننده 20 سال آینده کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد