آب 6000 خانوار بدمصرف تهرانی قطع شد

آب 6000 خانوار بدمصرف تهرانی قطع شد

از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تاکنون (18مهرماه) آب 6000 خانوار بدمصرف تهرانی به صورت موقت از ساعت 9 تا 16 قطع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، از ابتدای طرح برخورد با مشترکان بدمصرف تاکنون (18مهرماه) آب 6000 خانوار بدمصرف تهرانی به صورت موقت از ساعت 9 تا 16 قطع شده است. هرچند که مشترکان بدمصرف تهرانی تنها چهار درصد کل مشترکان این شرکت را در بر می‌گیرند، اما میزان مصرفشان و درصد آبی که مصرف می‌کنند خیلی زیاد است.

به نقل از ایرنا، الگوی مصرف ماهانه آب در تهران 14 متر مکعب برای هر خانوار (حدود سه و نیم نفر) تعیین شده است، اما این عدد هم‌اکنون حدود 220 لیتر است که 80 لیتر بیش از الگوست.

بررسی روند مصرف آب نیمه نخست امسال در استان تهران نشان می‌دهد که تنها 37 درصد خانوارهای تهرانی الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند و سایر مصرف‌کنندگان در گروه‌های «پرمصرف» و «بدمصرف» قرار داشته‌اند. بر اساس این آمار 59 درصد مشترکان پرمصرف‌اند و مصرف 14 تا 28 مترمکعب یعنی تا دو برابر الگو داشته‌اند و چهار درصد مشترکان نیز اساسا بدمصرف به شمار می‌روند و مصرف آب شرب آن‌ها از 28 مترمکعب در ماه نیز فراتر رفته است که بنا بر آمارها، این دسته از مشترکان به‌تنهایی 10 درصد از کل آب شرب بخش خانگی تهران را مصرف می‌کنند.

بر اساس بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه و همچنین ضرورت حفاظت از منابع آب که در سال‌های اخیر به علت تداوم خشک‌سالی با محدودیت مواجه شده است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران این اختیار قانونی را دارد تا با مشترکان بدمصرف برخورد کند و آب این دسته از مشترکان را در ساعاتی از روز قطع کند.

حجم مخازن آب تهران همچنان پایین‌تر از حد نرمال است

روز چهارشنبه 11 آبان ماه میانگین حجم مخازن تامین‌کننده آب شرب تهران به یک میلیون متر مکعب رسید که با حداقل میزان استاندارد فاصله زیادی دارد. از آغاز فصل پاییز تاکنون مصرف لحظه‌ای آب تهران 40 هزار لیتر در ثانیه بوده است که این میزان مصرف در روزهای مشابه سال قبل کم‌تر بوده است.

مطالعه بیشتر: آب در کشور چگونه هدر می‌رود؟ / توپ را در زمین مصارف خانگی نیندازیم
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد