دریافت بیعانه در دفاتر املاک قانونی نیست

دریافت بیعانه در دفاتر املاک قانونی نیست

ريیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: استفاده از کارتخوان واحد صنفی و اخذ بیعانه از جمله تخلف‌هایی است که اتحادیه نسبت به آنها حساس است.

تسنیم: ريیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: استفاده از کارتخوان واحد صنفی و اخذ بیعانه از جمله تخلف‌هایی است که اتحادیه نسبت به آنها حساس است.

مصطفی‌قلی خسروی، اظهار کرد: نیروی انتظامی در برخورد با بنگاههای املاک متخلف همکاری مناسبی با اتحادیه مشاوران املاک دارد.

وی ادامه داد: عدم رویت اصل سند و مدارک هویتی متعاملین، عدم اخذ کد رهگیری، دریافت مبلغ اضافه برای کد رهگیری، تنظیم قرارداد صوری، اضافه دریافت، تنظیم قرارداد برای ملکی که سندش در بازداشت است، استفاده از کارتخوان واحد صنفی و اخذ بیعانه از جمله تخلف‌هایی است که اتحادیه نسبت به آنها حساس است.

ريیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که در هر منطقه از شهر تهران 8 تا 10 بازرس برای نظارت بر عملکرد بنگاه‌های املاک داریم،‌ افزود: طی هفته آخر مهرماه 693 واحد صنفی در شهر تهران اخطار دریافت کرده‌اند که نیروی انتظامی با آنها برخورد کرده است.

وی با اشاره به انتقاد برخی نمایندگان مجلس از مشاوران املاک گفت: برخی نمایندگان مجلس خواستار ساماندهی اتحادیه املاک شده‌اند که ما نیز در زمینه ساماندهی و اصلاح، مشکلی نداریم. خودپالایشی منجر به پیشرفت می‌شود که از آن استقبال می‌کنیم. بنابراین از نمایندگان محترم دعوت می‌کنم به اتحادیه تشریف بیاورند تا اگر قرار است برای صنف مشاوران املاک، قوانین و مقرراتی را تنظیم کنند حرف ما را هم بشنوند و از نظرات کارشناسان و دلسوزان صنف استفاده کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک  یادآور شد: با شناختی که از ريیس مجلس دارم ایشان را فردی می‌شناسم که از نظرات کارشناسان استفاده می‌کنند. ضمن احترام به همه نمایندگان مجلس، بنده عرض می‌کنم موضوع تعیین حقوق ثابت برای مشاوران املاک، امکان‌پذیر نیست و باید در این زمینه همفکری بیشتری با ما صورت بگیرد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد