بانک ملی ایران به کجا می‌رود؟

بانک ملی ایران به کجا می‌رود؟

حسن خسروی. مدرس دانشگاه و تحلیلگر مسايل مدیریت دولتی ایران

بانک مرکزی ؛ بانک بانک‌هاست و پس از آن بانک ملی ایران است که هر جا سخن از اعتماد است نام آن میدرخشد؟!؟ آیا واقعا امروزه بانک ملی ایران؛ یک بانک  درخشان؛ موفق؛ سرآمد و سودآوری است؟ واقعا چه بلایی بر سر بانک ملی ایران آورده اید؟!؟ بانکی با این قدمت و عظمت و صلابت؛ واقعا دست چه کسانی است و به کجا می‌رود؟!؟

چندی پیش در بهشت زهرا (س) مراسمی داشتم و در مسیر؛ نگاهم به سنگ قبری قدیمی افتاد که ذیل نام آن مرحوم مغفور نوشته بودند : کارمند عالی رتبه بانک ملی ایران. خیلی تعجب کردم که طرف؛ محل کارش چقدر قرب و عزت و اهمیت داشته که نام آنرا روی سنگ قبرش نوشته اند. پس حتما حکمت و علتی با اهمیت داشته است. خیلی جالب بود و افسوس خوردم به حال امروز بانک ملی ایران که شنیدم و خواندم در خبرها که مدیر روابط عمومی آن بتازگی عوض شده است. نمی‌دانم چه دستی در کار است. نمی‌دانم چه بده بستانی وجود دارد. نمی‌دانم چه طلب و بدهی در میان  است که انگار هر کس در ستادهای تبلیغاتی ریاست جمهوری جناب آقای ريیسی بوده ؛  باید به هر ترتیبی شده ؛ یک پست و مقام و پاداش و  دست مریزادی دریافت کند. آخر به چه قیمتی؟!؟ شاید برای خوش خدمتی و تقدیر و تشکر از اعضای ستادهای تبلیغاتی و انتخاباتی خود پست‌هایی را در وزارتخانه ها و سازمان‌ها بدون تخصص مربوطه و بدون رزومه قابل دفاع و به اصطلاح به اسم انقلابی و جهادی و جوانگرایی گام دومی و... ؛ به این و آن هدیه می‌دهید؛ اما انصافا؛ جایی مثل روابط عمومی بانک ملی ایران جای این مانورها و بده بستانها نیست. به بانک و قدمت و آبرو و عظمت آن رحم نمی‌کنید؛ لااقل به سرمایه ها و سپرده ها و مشتریان بانک رحم کنید. زمانی در همین بانک ملی ایران افراد تاثیر گذاری نظیر استاد سید غلامرضا کاظمی دینان سکاندار اداره روابط عمومی بودند با آنهمه خدمات و اقدامات خوب و ماندگار و امروز این جایگاه را با چه دفاعیه و چه رزومه درخشانی به جناب آقای... واگذار کرده اید.؟!؟ درست است که دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه است؛ اما جناب آقای مدیر عامل محترم بانک ملی ایران ! این کجا و آن کجا؟!؟

به عنوان یک شهروند دلسوز ؛به عنوان یک مشتری بانک ملی ایران؛ به عنوان یک معلم؛ از شما  خواهش دارم به داد بانک ملی ایران برسید و اعتماد عمومی و شکوه و عظمت برباد رفته بانک را به آن برگردانید و این مهم محقق نخواهد شد مگر با عقلانیت و منطق و تدبیر و دوری از بده بستانهای سیاسی و گروهی. قطعا روابط عمومی بانک ملی ایران بایستی در تمام ابعاد و زمینه ها یک سر و گردن از سایر بانک‌ها بالاتر و والاتر باشد و این کلید واژه ای است که هیات مدیره بانک ملی ایران قبل از هر کسی می‌باید فهم و درک عمیق و درست و عالمانه ای از آن داشته باشند. لطفا بانک را تخصصی و حرفه ای اداره کنید ؛ نه با باند بازی و گرو کشی و یار گیری و توصیه و اهداف حزبی و گروهی. روح و جسم آن مرحوم مغفور را در گور نلرزانید که روی سنگ قبرش نوشته اند : کارمند عالی رتبه بانک ملی ایران.

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد