آخرین قیمت طلا پیش از 3 دی / طلا و سکه گران شد؟

آخرین قیمت طلا پیش از 3 دی / طلا و سکه گران شد؟

قیمت اونس جهانی طلا پنجشنبه اندکی افزایش یافت؛ همچنین قیمت طلا و سکه در بازار داخلی برای سومین روز متوالی به رشد خود ادامه دادند و تنها سکه یک گرمی در قیمت 2 میلیون و 300 هزار تومان ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت اونس طلا که از روز گذشته وارد کانال هزار و 800 دلار شده است در بازار جهانی امروز نیز در همین کانال باقی ماند و با قیمت 1807 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم امروز همزمان با رشد قیمت اونس طلا ، قیمت سکه و قیمت طلا 18 عیار بر مدار صعود قرار گرفت.

قیمت طلا 18 عیار امروز توانست 2هزار و 400 تومان بالا برود و روی یک میلیون و 301 هزار و 900 تومان قرار بگیرد. قیمت سکه هم 20 هزار تومان گران شد و با 13 میلیون و 240 هزار تومان معامله شد.

مطالعه بیشتر: افزایش قیمت طلا و سکه برای سومین روز متوالی / قیمت دلار و یورو امروز 1400/10/02

بر اساس گزارش ایسنا، در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 9 دلار و 50 سنت معادل 0.5 درصد افزایش، در 1811 دلار و 70 سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار برای کل هفته 0.4 درصد افزایش داشت. پنج شنبه آخرین روز معاملات بازارهای آمریکا بود که روز جمعه به مناسبت کریسمس تعطیل هستند.

دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت “آر جی او فیوچرز” درباره روند بازار گفت: در حجم اندک معاملاتی که در آستانه تعطیلات کریسمس در جریان بود، خبری نبود و سال آینده سال خوبی برای طلا خواهد بود به خصوص که نرخ بالای تورم احتمالا ادامه پیدا می کند.

عاملی که مانع درخشش بیشتر طلا شد، ثابت ماندن شاخص دلار آمریکا بود که جذابیت این فلز ارزشمند را برای خریداران غیرآمریکایی کمتر کرد. اما دلار نزدیک به پایینترین حد خود در یک هفته اخیر ماند و عقب نشینی این ارز کمک کرد طلا رشد هفتگی ملایمی را به ثبت برساند.

بازارهای سهام جهانی، بازده اوراق قرضه و ارزهای پرریسک روز پنج شنبه که اعتماد سرمایه گذاران تحت تاثیر نشانه های ملایم بودن بیماری زایی واریانت امیکرون و همچنین آمار اقتصادی مطلوب آمریکا بهبود یافت، همگی به رکورد بالایی صعود کردند.

مطالعه بیشتر: روزهای کم نوسان سکه

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد