تورم منفی امارات برای بیست و ششمین ماه متوالی!

تورم منفی امارات برای بیست و ششمین ماه متوالی!

در حالی که بیشتر کشورهای جهان با مشکل افزایش نرخ تورم مواجه شده اند، تورم امارات باز هم منفی ماند.

ایسنا: در حالی که بیشتر کشورهای جهان با مشکل افزایش نرخ تورم مواجه شده اند، تورم امارات باز هم منفی ماند.

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، به نظر می‌رسد روند کاهش قیمتها در همسایه جنوبی ایران کماکان ادامه داشته باشد؛ چرا که نرخ تورم امارات در ماه ژوين باز هم در محدوده منفی باقی ماند. تورم منفی 0.51 درصدی ثبت شده در این ماه نسبت به ماه قبلی 0.13 درصد کمتر شده است.

این نرخ تورم که بیست و ششمین تورم ماهانه منفی این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش آب و برق قرار گرفته که نرخ تورم آن به منفی 4.06 درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار امارات، تورم در بخش خدمات منفی 1.81 درصد اندازه گیری شده است. بالاترین تورم ها نیز مربوط به حمل و نقل با 8.96 درصد و فرهنگ و آموزش معادل 3.96 درصد افزایش پیدا کرده است.

بر مبنای ماهانه نیز تورم امارات در ماه ژوين 0.19 درصد اندازه‌گیری شده که 0.06 درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است.

از سوی دیگر متوسط نرخ تورم کویت در دوازده ماه منتهی به آوریل با 0.1 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل به 3.1 درصد رسید که این نرخ، بالاترین تورم ثبت شده در کویت از ماه فوریه سال 2017 تاکنون محسوب می شود. در بین بخش‌های مختلف، تورم در بخش مواد غذایی و نوشیدنی با 10.75 درصد و فرهنگ و آموزش با 7.83 درصد بیشترین نقش افزایشی را در نرخ تورم داشته اند.

از سوی دیگر تورم در بخش لوازم منزل 4.04 درصد بوده است. بر مبنای ماهانه، نرخ تورم کویت در این ماه منفی 0.17 درصد اندازه‌گیری شده است که 0.42 درصد کمتر از تورم ثبت شده در ماه قبل بوده است.

متوسط نرخ تورم این کشور در بازه زمانی 1974 تا 2021 معادل 2.01 درصد بوده است که بالاترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به دسامبر 1977 با 21.5 درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به فوریه 2009 با منفی 4.82 درصد بوده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد