کسری تجاری ژاپن افزایش یافت

کسری تجاری ژاپن افزایش یافت

ایلنا: تحلیلگران نسبت به خطرات تورم ناشی از افزایش هزینه‌ها هشدار داده‌اند، زیرا هزینه واردات به دلیل عوامل خارجی به جای تقاضای داخلی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا از سی ان بی سی، صادرات ژاپن برای سومین ماه متوالی در ماه آوریل بیش از 10 درصد افزایش یافت که به دلیل افزایش تقاضای ایالات متحده بود. اما افزایش هزینه‌های جهانی کالاهای وارداتی این کشور، رکورد بالایی را به ثبت رساند و نگرانی‌ها در مورد رشد هزینه زندگی را افزایش داد.

داده‌های وزارت دارایی ژاپن نشان می‌دهد که صادرات ژاپن در آوریل 12.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. صادرات خودرو به ایالات متحده افزایش 13.8 درصدی دارد، البته این رقم در ماه مارس 17.7 درصد بود. 

واردات سالانه منتهی به آوریل نیز 28.2 درصد افزایش یافت، در حالیکه میانگین تخمین‌ها از افزایش 35 درصدی حکایت داشت، ضعف ین به افزایش قیمت‌های جهانی کالاها کمک کرد.

این امر منجر به کسری تجاری 839.2 میلیارد ین یا 6.54 میلیارد دلار شد که کمتر از میانگین برآورد کسری 1.150 تریلیون ین است.

تحلیلگران نسبت به خطرات تورم ناشی از افزایش هزینه‌ها برای اقتصاد شکننده هشدار داده‌اند، زیرا هزینه واردات به دلیل عوامل خارجی به جای تقاضای داخلی افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد