4 خبر مهم برای بورس امروز

4 خبر مهم برای بورس امروز

بازار سهام در روز گذشته روند رو به رشد خود را حفظ کرد. شاخص کل با حدود 17 هزار واحد رشد در کانال یک میلیون و 318 هزار واحد قرار گرفت. حال باید دید در ادامه روند مثبت اما ملایم، بازار سهام امروز تحت تاثیر چه سیگنا‌ل‌هایی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در روز گذشته روند رو به رشد خود را حفظ کرد. شاخص کل با حدود 17 هزار واحد رشد در کانال یک میلیون و 318 هزار واحد قرار گرفت. حال باید دید در ادامه روند مثبت اما ملایم، بازار سهام امروز تحت تاثیر چه سیگنا‌ل‌هایی است.

محسن رضایی، معاون اقتصادی ريیس جمهور گفت: بورس را تقویت می‌کنیم تا بتواند بار بزرگتری را از یک میلیون و 500 هزار تا یک میلیون و 700 هزار واحدی و آرام آرام در ارتفاع بالاتری حمل کند. این مورد در دستورکار ماست. بزودی اصلاحات قابل توجهی در بورس انجام خواهیم داد.

قدیری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: وزارت جهاد کشاورزی از اول دی ماه 1400 ارايه لیست و معرفی واردکنندگان کالاهای اساسی را برای دریافت ارز 4200 تومانی به بانک مرکزی متوقف می‌کند. بر این اساس از ابتدای دی ماه نرخ ارز نهاده‌های دامی و گوشت مرغ به دلار نیمایی (24 هزار و 19 تومان) تغییر می‌کند که نرخ این ارز نیز بر اساس نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شود. در حال حاضر احتمال حذف ارز 4200 تومانی بسیار زیاد و تقریبا قطعی است و ما آماده هر نوع کمک و همیاری به دولت محترم در جهت اجرای هر چه مناسب‌تر این طرح با کمترین تنش بازاری هستیم.

براساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب خردادماه سال جاری، از 13 دی ماه اجرایی می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: در مذاکرات پیشرفت کمی حاصل شده است. ما نمی‌توانیم وضعیتی را تحمل کنیم که ایران در مذاکرات وقت کشی کند و در خانه سرعت برنامه هسته‌ای‌اش را افزایش دهد. ما آماده‌ایم تحریم‌های ناسازگار با برجام را لغو کنیم. ایران هم می‌داند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد