تولید سالانه 100 تن خاویار تا چهار سال آینده

تولید سالانه 100 تن خاویار تا چهار سال آینده

ريیس سازمان شیلات کشور گفت: با اقدامات انجام شده تا افق 1404 به تولید سالانه 100 تن خاویار در سال خواهیم رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین حسینی در همایش ملی ماهیان خاویاری و صنایع وابسته با بیان اینکه روز ملی خاویار بهانه‌ای برای توجه ویژه به خاویار ایرانی به عنوان نشان جهانی است، گفت: به دلیل ممنوعیت ایجاد شده، امکان صید تجاری ماهیان خاویاری وجود ندارد. از این رو بیش از 10 سال است که در حوزه پرورش اقدامات خوبی صورت گرفته که لازم است تسریع داده شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده در افق 1404 میزان تولید گوشت ماهیان خاویاری به 20 هزار تن و خاویار به 100 تن خواهد رسید.

رییس سازمان شیلات کشور اضافه کرد: کمیته سرمایه گذاری تشکیل شده است که در این بخش از افرادی که در حوزه صنعت شیلات از جمله خاویار ورود کرده‌اند حمایت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: برای استحصال گوشت ماهیان خاویاری سه سال و برای خاویار آن هشت سال زمان لازم است، از این رو بحت تنفس و بازگشت سرمایه مهم است که با حمایت‌های وزیر، این اتفاق رخ خواهد داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تسهیلات سرمایه در گردش برای آبزی پروران گفت: تسهیلات 200 میلیون تومانی برای شیلات کارت با سود 12 درصد و تسهیلات 800 میلیون تومانی با سود 15 درصد برای بازارگاه در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد