کیفیت تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت در سطح نمونه های اروپایی

کیفیت تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت در سطح نمونه های اروپایی

ريیس انجمن سازندگان صنعت نفت ایران گفت: در حال حاضر 70درصد تجهیزات صنعت نفت در داخل کشور تولید می شود که از نظر کیفیت در سطح اروپایی هستند؛ بدین معنا که حداقل استاندارد را دارند.

به گزارش ایسنا، احساس ثقفی امروز در نشستی خبری با بیان اینکه 15 تا 20 درصد دیگر از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت  نیز امکان ساخت داخل را دارند اما بعضا کارفرما اصرار به واردات این کالاها دارد.

وی با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان تولید، دانش بینان اشتغال آفرین نامگذاری شده است، سه اولویت را در دستور کار قرار داده ایم گفت: یکی از این اقدامات دانش بنیان کردن شرکتهای عضو انجمن بود و در قدم بعدی اقدام به ایجاد اشتغال مولد و پایدار کرده ایم. همچنین موضوع تولید نیز مورد توجه قرار گرفته است چراکه توسعه پایدار در گرو تولید دانش بنیان است لذا انتظار داریم که قوانین و مقررات ثابت بماند تا بتوانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم.

وی ضمن انتقاد از افزایش ناگهانی حقوقها گفت:این مسيله روی اجرای پروژه ها موثر بوده و 90 درصد از ارزش پروژه ها تا اتمام کار هزینه می شود و افزایش حقوق باعث شده تا با مشکل تامین مالی روبه‌رو باشیم. علاوه براین افزایش قیمتها تاثیر زیادی بر اجرای قراردادها دارد، به همین دلیل لازم است تعدیل دقیق و مناسبی روی قراردادها صورت بگیرد.

او با تاکید بر اینکه تعدیل نیروی انسانی از سوی انجمن به دلیل افزایش حقوقها اتفاق نمی افتد اما ممکن  است این مسيله منجر به تعطیلی شرکتها شود گفت: در واقع ممکن است به جای تعدیل نیرو مجبور به تعدیل شرکتها باشیم.

وی با بیان اینکه حذف ارز 4200 تومانی جراحی بود که باید در اقتصاد صورت می گرفت تاکید کرد: امیدواریم دولت و تیم اقتصادی با درایت این مسيله را حل کند چرا که ادامه این روند منجر به ایجاد رانت خواهد شد. تعدیل نرخ ارز لازم است اینکه پیش زمینه های این موضوع در نظر گرفته شده باشد مشخص نیست.

وی با اشاره به افزایش تعامل دولت با سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: این تعاملات نسبت به گذشته بهبود یافته اماباید منتظر باشیم نتیجه این تعاملات را در آینده ببینیم وزارت نفت در دولت سیزدهم جلساتی با سازندگان برای توسعه ساخت داخل برگزار کرده است و باید منتظر نتیجه این جلسات و مذاکرات ماند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد