موافق عرضه خودرو در بورس هستم

موافق عرضه خودرو در بورس هستم

مدیرعامل پارس‌خودرو، عرضه و فروش خودرو در بورس را عاملی برای قطع دست واسطه‌ها و دلالان و کاهش التهابات قیمتی بازار برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از ایرنا، «محمدحسین ترابی» با اشاره به اختلاف قیمت بازاری و کارخانه‌ای خودرو، افزود: این اختلاف قیمت‌ نصیب دلالان و واسطه‌ها می‌شود و بهترین راه این است که خودرو در بورس عرضه و قیمت‌گذاری شود.

وی گفت: پارس‌خودرو موفق شده حدود 20 هزار دستگاه خودروی ناقص خود را تکمیل کند و اکنون دیگر هیچ خودرویی به صورت ناقص در این شرکت تولید نمی‌شود.

ترابی ادامه‌داد: عبور مستقیم خودرو (تولید خودرو و قرار گرفتن در اختیار واحد فروش) از 65 درصد سال‌های گذشته، اکنون به 100 درصد رسیده است.

وی در خصوص واگذاری سهام پارس‌خودرو، یادآور شد: 80 درصد سهام پارس‌خودرو در اختیار شرکت سایپا قرار دارد و اختیار فروش یا نگهداری این سهام با خود شرکت سایپا است.

مدیرعامل پارس‌خودرو، افزایش قیمت نهاده‌های تولید (که 80 درصد یک خودرو را شامل می‌شود) و در مقابل ثابت نگه‌داشته شدن قیمت خودروها را چالشی برای این صنعت عنوان کرد.

وی در خاتمه عنوان کرد: با توجه به تاثیر منفی تحریم‌ها در سال‌های اخیر، پارس‌خودرو امسال را با تولید خودروی داخلی ادامه خواهد داد، اما از سال آینده در نیمه نخست سال به سی. کی. دی‌ کاری و مونتاژکاری و در نیمه دوم سال با تولید محصول جدید خود به ادامه حرکت می‌پردازد.

براساس این گزارش، به حداقل رسیدن خودروهای ناقص باقی‌مانده در کف پارکینگ‌ها یکی از فرامین هشت‌ ماده‌ای رییس‌جمهور در اسفندماه پارسال بود که محقق شد.

در بند سوم از فرامین هشت‌ماده‌ای رییس‌جمهور آمده است: نسبت به تامین قطعات موردنیاز و ترخیص و عرضه فوری خودروهای دپو شده در انبارهای شرکت‌های خودروساز به بازار، تا نصاب استاندارد، حداکثر در مدت 2 ماه اقدام شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد