این کارخانه‌های ایرانی در اروپا تاسیس شدند!

این کارخانه‌های ایرانی در اروپا تاسیس شدند!

محسن نادری منش، از برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای این هدف یک...

ایسنا: ريیس هیيت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با بیان اینکه تاکنون تقاضایی برای دریافت تسهیلات در بخش ساخت هواپیما به صندوق ارايه نشده، گفت: برخی شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی خارج از کشور کارخانه تاسیس کرده‌اند و طراحی و تولید قطعات اصلی را در ایران انجام می‌دهند و در کشور مقصد که ترکیه و برخی کشور‌های اروپایی از جمله آن‌ها هستند، مونتاژ می‌کنند.

محسن نادری منش، از برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی معادن و صنایع معدنی در سال جاری خبر داد و گفت: در راستای این هدف یک صندوق خطرپذیر بورسی حدود 1000 میلیارد تومانی با همکاری ایمیدرو در حال طراحی است. بخشی از این هوشمند سازی هم در حوزه استفاده از فناوری‌های جدید و تجهیزات پیشرفته است.

وی درباره حمایت این صندوق از ساخت هواپیما نیز اظهار کرد: تاکنون تقاضایی برای دریافت تسهیلات در بخش ساخت هواپیما به صندوق ارايه نشده است. صحبت‌هایی شده که یک شرکت خصوصی در حال فعالیت در این حوزه است، اما هنوز درخواستی به صندوق صنایع پیشرفته ارايه نکرده است.

به گفته این مقام مسيول یک شرکت بخش خصوصی هم در حوزه ساخت ماهواره فعالیت می‌کند که از صندوق هم تسهیلات دریافت کرده است. این شرکت جزو اولین شرکت‌های بخش خصوصی است که به حوزه ساخت ماهواره ورود کرده است.

نادری‌منش همچنین درباره صادرات صنایع پیشرفته، تصریح کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی به ویژه ونتیلاتور‌ها در زمان کرونا و همچنین در حوزه همودیالیز پیشرفت خوبی صورت گرفته است. به طور کلی صندوق در حوزه تجهیزات پزشکی برنامه خاص دارد که برخی از آن‌ها صادرات هم دارند. حتی برخی شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات پزشکی خارج از کشور کارخانه تاسیس کرده‌اند و طراحی و تولید قطعات اصلی را در ایران انجام می‌دهند و در کشور مقصد که ترکیه و برخی کشور‌های اروپایی از جمله آن‌ها هستند، مونتاژ می‌کنند.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد