قیمت پراید در سراشیبی تند | کاهش 50 میلیونی قیمت پراید به نفع خریداران

قیمت پراید در سراشیبی تند | کاهش 50 میلیونی قیمت پراید به نفع خریداران

در جدول زیر قیمت روز انواع پراید را در بازار مشاهده می‌کنید.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هرروز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود؟

در جدول زیر قیمت روز انواع پراید را در بازار مشاهده می‌کنید.

طبق مشاهدات اقتصادآنلاین، قیمت پراید امروز مدل 151 پلاس 99 و 1400 به ترتیب حوالی 285 و 295 میلیون تومان خریدوفروش می شود که به معنای کاهش 20 میلیونی طی روز گذشته است. با این حال گفتنی است این دو خودرو طی 17روز هفته گذشته هفته 10 میلیون گران شدند.

قیمت جدید پراید 151 SE مدل 1400 به 265میلیون رسیده است که 15 میلیون ارزان شده است. مدل 99 این خودرو حوالی 265 میلیون قیمت گذاری شده است که طی پنج روز گذشته 20 میلیون ارزان شده است.

لازم به ذکر است که اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد. ممکن است خودروهای ایرانی و خارجی در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

قیمت بازار انواع خودرو پراید (اسفند 1401)

برند مدل(سال ساخت) کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

151 SE 1399 | سایپا صفر 255,000,000

151 SE 1401 | سایپا صفر  (نمایندگی) 199,871,000

151 SE 1401 | سایپا صفر 275,000,000

151 SE 1400 | سایپا صفر 265,000,000

151 پلاس 1400 | سایپا صفر 295,000,000

151 پلاس 1399 | سایپا صفر 285,000,000

بازار خودرو به دلیل تاثیرپذیری بالا از نوسانات دلار، تبدیل به یک بازار دلاری شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت خودرو حداقل 30 درصد افزایش قیمت را تجربه کند.قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌جمعه 20 آبان 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید 111 اکنون در قیمت 208 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید 131 نیز اکنون به نرخ 183 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو 207 اتومات که در ماه گذشته 590 میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح 630 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت 415 میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با 10 ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که این روزها از نوسانات دور نماند، امروز به قیمت 610 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌سه‌شنبه 10 آبان 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف نوسانات قیمتی که خودروها در بازار تجربه کردند، اما پراید ماه‌هاست که با ثبات قیمت همراه شده است. برای مثال، پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید 131 نیز با نرخ 180 میلیون تومان عرضه می‌شود.

اما پژو 207 اتومات که هفته‌ها از نوسان قیمتی دور مانده بود، اما در این چند روز، با نوسان قیمتی زیادی همراه شده است. حال این خودرو پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شد و هم‌اکنون در سطح 615 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز مانند روز گذشته، دو میلیون تومان افزایش داشت و اکنون 414 میلیون تومان قیمت دارد.

اما فعالان بازار خودرو می‌گویند که برخی خودروها بیشتر خرید و فروش می‌شوند و پرطرفدار هستند. این خودروها با چه قیمتی در بازار معامله می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح سه‌شنبه هم مانند روزهای گذشته، در محدوده 214 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو 206 تیپ دو صفر نیز برخلاف روزهای گذشته، ثابت ماند و حالا 311 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو نیز در بازار کشور در نرخ 366 میلیون تومان ثابت ماند.

با افزایش قیمت دلار، بازار خودرو هم با افزایش قیمت همراه شده است. این افزایش قیمت بازار را بعد از ماه‌ها از رکود خارج کرد و اکنون خرید و فروش در بازار در حال انجام است.

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌شنبه 16 مهر 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید 131 نیز با قیمت 180 میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز با قیمت 404 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو 207 اتومات اکنون در قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده 214 میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 206 تیپ دو مدل 1401 اکنون در قیمت 309 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 206 تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ 370 میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز با قیمت 595 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در حال حاضر بازار در رکود است. اما قیمت‌ خودرو در چند روز گذشته با ثبات همراه شده و با تغییرات چندانی همراه نشده است. 

قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌جمعه 1 مهر 1401 با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید 111 با قیمت 205 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید 131 نیز با قیمت 179 میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل 1401 نیز با قیمت 404 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو 207 اتومات اکنون در قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده 214 میلیون تومان قیمت دارد.

پژو 206 تیپ دو مدل 1401 اکنون در قیمت 302 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 206 تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ 360 میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز در قیمت 585 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بازار خودرو در کنار ارز، بورس و مسکن یکی از بازارهای جذاب سرمایه‌گذاری در ایران بوده و پیش‌بینی قیمت خودرو کار ساده‌ای نیست. موازی با نوسانات چشمگیر دلار، شاهد نوسانات قیمت خودرو در بازار هستیم اوایل امسال بود که  قیمت خودرو  بین کارخانه و حاشیه بازار به شدت زیاد بود و پس از آن برای کنترل قیمت خودرو طرح قرعه کشی راه اندازی شد به هر حال  برخی معامله گران در بازار خودرو روی موج اخبار سیاسی نوسان قیمت ایجاد کردند و این امر موجب شد تا قیمت خودرو در بازار دوباره دچار نوسان باشد

ريیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودرو‌های داخلی و مونتاژی در بازار طی دو هفته اخیر بین 3 تا 50 میلیون تومان کاهش یافته است. سعید موتمنی از روند رو به کاهش قیمت خودرو در بازار خبرداد و اظهار کرد: با توجه به روند کاهش قیمت ارز، قیمت خودرو در بازار نیز تا حدودی کاهش یافته است.

وی با بیان عرضه خودرو به بازار از سوی شرکت‌های خودروساز کم بوده، افزود: اگر عرضه خودرو از سوی این شرکت‌ها نیز افزایش می‌یافت با توجه به کاهش قیمت ارز، شاهد کاهش قابل توجه قیمت خودرو در بازار بودیم. ريیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به کاهش قیمت خودرو‌های تولید داخل در بازار، گفت: قیمت‌های اغلب خودرو‌های تولید داخلی 3 تا 6 میلیون تومان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به‌عنوان مثال قیمت خودرو 206 تیپ دو که مدتی پیش در بازار با قیمتی حدودی 273 میلیون تومان عرضه می‌شد اکنون به حدود 267 میلیون تومان رسیده است. ريیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو بیان کرد: قیمت پژو پارس از 281 میلیون تومان در بازار به 277 میلیون تومان و پراید 111 نیز از 188 میلیون تومان به حدود 185 میلیون تومان افت کرده است.

موتمنی در مورد خودرو‌های مونتاژی نیز اظهار کرد: این خودرو‌ها نیز کاهش قیمت داشته است به‌عنوان مثال خودرو جک اس 5 و هایما هر کدام حدود 35 میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. وی افزود: خودرو‌های 900 میلیون تومانی تقریبا 35 میلیون تومان کاهش قیمت داشته‌اند و خودرو‌های که قیمت آن‌ها بیش از یک میلیارد تومان است بین 40 تا 50 میلیارد تومان کاهش یافته است.

ريیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو اظهار کرد: به‌طور کلی بررسی قیمت خودرو در بازار نشان می‌دهد که خودرو‌های تولید داخلی حدود 2 درصد و خودرو‌های مونتاژی حدود 4 درصد طی دو هفته اخیر کاهش قیمت داشته‌اند. وی افزود: با وجود کاهش قیمت خودرو، خریداری وجود ندارد و اغلب مشتریان در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها با توجه به کاهش قیمت ارز هستند.!خود

طرح وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح شیوه نرخ‌گذاری خودروهای داخلی، گویا مورد موافقت ستاد اقتصادی دولت قرار گرفته و قرار است از ابتدای سال آینده به اجرا در بیاید. بر این اساس، تعیین قیمت محصولات کم‌تیراژ به خودروسازان واگذار می‌شود، اما نرخ‌گذاری پر تیراژها همچنان در اختیار شورای رقابت خواهد بود.هدف صمت از این طرح،تامین نقدینگی موردنیاز خودروسازان برای تحقق شعار جهش تولید است و این وزارتخانه سودای رشد50 درصدی تیراژ را در سرمی‌پروراند. در حال حاضر شورای رقابت مسوول تعیین نرخ تمام محصولات ایران خودرو و سایپا است و قیمت خودروها را بر اساس فرمول اختصاصی خود هر وقت صلاح بداند، تغییر می‌دهد. شیوه نرخ‌گذاری شورای رقابت بارها مورد اعتراض فعالان صنعت خودرو قرار گرفته و آنها همواره بر آزادسازی قیمت به‌عنوان راه اصلی خروج از زیان دهی و تامین نقدینگی موردنیاز خود برای تولید، تاکید کرده‌اند. از همین رو وزارت صمت به‌عنوان متولی امور خودروسازان بزرگ کشور،  از مدت‌ها پیش به‌دنبال تغییر شیوه فعلی قیمت‌گذاری خودرو بود و خبرها از این وزارتخانه حکایت از تدوین طرحی با نام اصلاح صنعت خودرو با محوریت جهش تولید داشت. هرچند وزارت صمت تا به امروز جزيیات دقیق طرح خود را رسانه‌ای نکرده، با این حال آن طور که منابع آگاه عنوان می‌کنند، اساس آن بر پایه جهش تولید بوده و این جهش البته مشروط به پرداخت تسهیلات و همچنین تغییر شیوه قیمت‌گذاری است. طبق اخباری که آن زمان از وزارت صمت درز کرد، این وزارتخانه قصد داشت قیمت‌گذاری خودروهای کم‌تیراژ را به خودروسازان بسپارد، اما پر تیراژها کماکان توسط شورای رقابت نرخ‌گذاری شوند. در مقطعی که وزارت صمت در حال نهایی کردن طرح خود بود، شورای رقابت پیش دستی کرد و خبر از آزادسازی قیمت 18 خودرو کم‌تیراژ داد تا عملا راه را برای «صمت» و خودروسازان هموار کند. با این حال اما چون قیمت خودرو در بازار پس از هفته‌ها آرامش، رشد کرد، تصمیم شورای رقابت با موجی از انتقادات مواجه و وزیر صمت نیز اعلام کرد این شورا (در ماجرای آزادسازی قیمت کم‌تیراژها) بی تدبیری کرده است. با توجه به واکنش بازار خودرو به مصوبه شورای رقابت، وزارت صمت ترجیح داد فعلا طرح مشابه خود (واگذاری قیمت کم‌تیراژها به خودروسازان) را مسکوت نگه دارد تا اوضاع بازار آرام شود. هرچند بازار خودرو تنها دو سه روز در شوک آزادسازی قیمت کم‌تیراژها از سوی شورای رقابت قرار داشت، با این حال شورا نتوانست در مقابل انتقادات مقاومت کند و در حالی که قرار بود مصوبه‌اش از ابتدای بهمن اجرایی شود، آن را تعلیق کرد. شورای رقابت همزمان اما افزایش قیمت فصلی خودروها را نیز لغو و به خودروسازان اجازه نداد نرخ محصولات شان را در زمستان بالا ببرند، آن هم در حالی که از ابتدای امسال مقرر شده بود قیمت خودروهای داخلی هر سه ماه یک بار و با توجه به نرخ تورم بخشی افزایش یابد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد