عرضه 9 خودرو جدید داخلی در سال آینده/‌ 620 هزار دستگاه خودرو‌ تحویل مردم شد

عرضه 9 خودرو جدید داخلی در سال آینده/‌ 620 هزار دستگاه خودرو‌ تحویل مردم شد

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: از ابتدای سال تا 4 آبان، 620 هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شد، در مدت مشابه سال گذشته تحویل خودروی کامل 474 هزار دستگاه بود، بنابراین امسال آمار تحویل خودرو توسط دو خودروساز 30 درصد رشد داشته است.

عبدالله توکلی لاهیجانی در گفت‌ با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: از سال 97 با شدت گرفتن تحریم‌ها تولید خودرو دستخوش تغییراتی شد و به عبارتی با افت تولید مواجه شدیم، بنابراین تولید خودرو کاهش یافت و با توجه به مشکلاتی که برای واردات قطعات وجود داشت، خودروهای ناقص نیز افزایش یافت.

وی با اشاره به برنامه وزارت برای اصلاح صنعت خودرو، اظهار است: این برنامه در سه بخش طراحی شده است که بخش اول احیای ظرفیت، بخش دوم به روزرسانی پلت فرم‌ها و بخش سوم نیز گسترش ارتباطات جهانی در حوزه خودرو است.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با اقدامات انجام شده در وزارت تولید خودرو کامل توسط دو خودروساز افزایش یافته است به طوری تولید خودروی کامل از ابتدای سال تا 4 آبان امسال، توسط دو خودروساز بزرگ 490 هزار دستگاه رسیده است.

وی بیان داشت: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته فقط 115 هزار دستگاه خودروی کامل تولید شده بود بر این اساس تولید خودروی کامل در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته 323 درصد رشد داشته است.

توکلی لاهیجانی با اشاره به اینکه آمار تحویل خودرو توسط دو خودروساز نیز رشد داشته است، گفت: از ابتدای سال تا 4 آبان 620 هزار خودرو تحویل مشتریان شده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تحویل خودروی کامل فقط 474 هزار دستگاه بوده است بنابراین آمار تحویل خودرو توسط دو خودروساز 30 درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت اظهار داشت: خودروسازی های بخش خصوصی امسال نسبت به سال گذشته 145 درصد افزایش تولید داشته اند به طوری که سال گذشته تا 4 آبان تولیداتشان 39 هزار خودرو بوده است اما امسال تولیداتشان به 96 هزار دستگاه رسیده است.

وی بیان داشت: براساس طراحی پلت فرم های جدیدی که انجام شده سال آینده 9 محصول جدید خواهیم داشت.

به گزارش فارس با توجه به ضرورت ساماندهی اوضاع نابسامان صنعت خودرو، برنامه تحول این صنعت در چهار سال و طی سه مرحله طراحی شده است که مرحله اول آماده سازی و احیای ظرفیت های موجود تا پایان سال 1401 با تمرکز بر حل مسايل و اصلاح ساختار بنگاه ها، فعال سازی ظرفیت های موجود، دستیابی به ترکیب مناسب تولید و تعریف پروژه های سرمایه گذاری است.

مرحله دوم نیز ارتقای محسوس کیفیت، عرضه محصولات جدید و گسترش صادرات تا پایان سال 1402 با تمرکز بر تولید محصولات منطبق با همه استانداردهای روز و دستیابی به کیفت رقابتی و مرحله سوم نیز صادرات خودرو قطعات تا پایان سال 1404 است.

از برنامه تحول صنعت خودرو تاکنون دستاوردهای مهمی حاصل شده است که حاکی از تبیت تولید خودرو و فعال سازی ظرفیت‌های داخلی است. در حوزه کیفیت اقدامات مهمی شروع شده که نتایج آن به تدریج آشکار خواهد شد و در سال آینده کاملا محسوس خواهد بود.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد