پیش بینی بازار طلا و سکه تحت تاثیر قیمت جهانی و سال نو میلادی

پیش بینی بازار طلا و سکه تحت تاثیر قیمت جهانی و سال نو میلادی

ريیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: در ماه ژانویه و آغاز سال نو میلادی احتمالا یک روند افزایشی در اونس طلا ایجاد خواهد شد که ممکن است تاثیراتی را در بازار داخلی طلا و سکه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ قیمت طلا امروز در بازار معاملات آمریکا با 0.23 درصد افزایش به 1774 دلار و 10 سنت رسید. شاخص نیز دلار 0.2 درصد کاهش یافت. این در حالی است که بر اساس گمانه زنی‌ها در خصوص افزایش بیشتر نرخ‌های بهره از سوی فدرال‌رزرو اونس طلا 1.6 درصد افت را نسبت به بالاترین نرخ پنج ماهه خود ثبت کرده بود.

نرخ‌های بهره بالاتر بر جذابیت طلا تاثیر می‌گذارد زیرا هزینه فرصت نگهداری فلز بدون بازده را افزایش می‌دهد. فعالان بازار در حال حاضر انتظار دارند فدرال رزرو افزایش 50 واحدی در جلسه هفته آینده را تایید کند.

نادر بذرافشان، ريیس اتحادیه طلا و جواهر در مورد تاثیر نوسان انس طلا بر بازار سکه با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا به گفت‌و‌گو پرداخت و اظهار کرد: در ماه ژانویه میلادی به علت سال نو میلادی ممکن است یک روند افزایشی در اونس صورت گیرد.

بذرافشان در ادامه تصریح کرد: اگر بخواهیم دقیق و رسمی این روند افزایشی را در بازار جهانی پیش‌بینی کنیم زود است؛ منتهی اگر در بازار جهانی روندی افزایشی در سال نو میلادی را طی کنیم ممکن است تاثیراتی در بازار داخلی طلا و سکه را شاهد باشیم.

وی در ادامه افزود: نوسانات در بازار ارز و تقاضا ، عامل اصلی در روند کاهشی یا افزایشی در بازار است اما طبق آمار در روزهای اخیر روند تقاضا در بازار کاهش یافته و تقاضا روند چشمگیری نداشته است.

ريیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امیدواریم که روند افزایشی در بازار جهانی نداشته باشیم و قیمت ها ثبات نسبی داشته باشد که مردم هم از لحاظ قدرت خرید توانایی داشته باشند، زیرا زمانی روند قیمت‌ها افزایشی شود قدرت خرید جامعه در سرآشیبی قرار می‌گیرد، چه بسا که امروزه هم قدرت خرید مردم به سطح‌ پایین رسیده است و هر چه قیمت طلا روند افزایشی پیدا می کند قدرت خرید هم کمتر می شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد