پیش‌بینی قیمت طلا امروز 14 مرداد / سیگنال‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 14 مرداد / سیگنال‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

انس جهانی طلا در بازار دیروز با افزایش نسبی همراه بود اما قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تحت تاثیر قیمت دلار روند نزولی به خود گرفتند. کارشناسان بازار را درگیر هیجانات می‌دانند و عوامل اصلی موثر در قیمت طلا و سکه نرخ ارز و نس جهانی می‌داندد.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدکشتی‌آرای، نایب ريیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره آینده بازار طلا اظهار کرد: شاخص‌های اقتصادی آمریکا پنجشنبه‌ها مشخص می‌شود و انس طلا در بازارهای جهانی فردا مسیر مشخص‌تری را به خود می‌گیرد و بازار طلا و سکه منتظر مشخص شدن شاخص‌های اقتصادی آمریکا و مشخص شدن نرخ جهانی طلا است.

در حال‌حاضر نگرانی مبنی بر تشدید بحران اقتصادی در آمریکا در نتیجه اوج گرفتن دوباره ویروس‌کرونا نوع دلتا در این کشور منجر به ازدست‌رفتن دوباره اعتماد سرمایه‌گذاران آمریکایی شده و تقاضا برای خرید این فلز زرد را به‌عنوان پناهگاه امن‌ بالا می‌برد.

بازار طلا همچنان درگیر عدم اعتماد سرمایه‌گذاران است؛ زیرا فشار فروش مجدد در روز سه‌شنبه قیمت‌ها را به زیر میانگین متحرک 200 روزه رساند. تحلیلگران خاطرنشان می‌کنند که انس جهانی از حمایت مهم بالای 1790 دلار برخوردار است.

دنیای اقتصاد نوشت:

نوسان قیمت اونس طلا

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر افت ارزش دلار آمریکا، تا 1834 دلار برای هر اونس بالا رفت اما عصر دیروز تا 1805 دلار نیز سقوط کرد. به این ترتیب بهای اونس طلا در ساعت 20:30 به وقت تهران به 1812 دلار رسید. در حال‌حاضر طلا مانند بازارهای ارز منتظر انتشار آمار اشتغال ماهانه آمریکاست. به گفته کارشناسان حرکت قیمت طلا تحکیمی اما از نظر ساختاری مثبت بوده است و تصور می‌کنند که طلا روزهای آینده رشد بیشتری را به ثبت برساند.

همگرا‌‌شدن میانگین قیمت سه ماهه و قیمت اونس طلا جهانی در 200 روزه گذشته نشان می‌دهد که طلا روند صعودی خواهد داشت. اما آمار اشتغال روز جمعه می‌تواند عاملی تعیین‌کننده باشد، گزارش اشتغال دولت آمریکا سرنخ‌های مهمی را درباره روند ترمیم اقتصاد این کشور در اختیار سرمایه‌گذاران و تحلیلگران قرار خواهد داد.

واکنش با تاخیر سکه

واکنش قیمت سکه به انتقال قدرت به دولت سیزدهم در معاملات روز چهارشنبه نمایان شد. تغییرات قیمتی در بازار طلا همچون روزهای پیشین تابعی از کاهش قیمت دلار بوده وسکه به افزایش بهای طلا جهانی عکس‌العمل خاصی نشان نداد. به این ترتیب هر قطعه سکه امامی به قیمت 11 میلیون و 250 ‌هزار تومان تنزل یافت.

به گفته فعالان بازار طلا به دلیل نزدیک‌شدن به ایام محرم، تغییر دولت و همچنین نا‌معلوم بودن مساله برجام و تحریم‌ها، چندان واکنشی از سوی مردم نسبت به تغییرات قیمتی طلا دیده نمی‌شود و ظاهرا فقط نظاره‌گر این بازار هستند؛ بر همین اساس با توجه به نبود تقاضا و هیجان خرید در بازار طلا و با افت نسبی نرخ دلار احتمال می‌رود نرخ طلا ارزان‌تر شود، البته در این بین جریان‌های دیگر از جمله کاهش اونس طلا نیز به ارزانی طلا دامن خواهد زد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد