پیش بینی بورس شنبه 18 بهمن 99، بورس فردا مثبت است؟

پیش بینی بورس شنبه 18 بهمن 99، بورس فردا مثبت است؟

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل بیش از 34 هزار واحد افت را تجربه کرد و دوباره کانال 1.2 میلیون واحدی را از دست داد. قرمزپوشی بازار در هفته دوم بهمن ماه، سهامداران را نگران روند بازار در هفته پیش رو و فردا 18 بهمن 99 کرده است. بورس فردا چگونه است؟

به گزارش نبض بورس، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل با ریزش 34 هزار واحدی در مقایسه با هفته اول بهمن ماه کانال 1.2 میلیون واحدی را از دست داد و به سطح یک میلیون و 173 هزار واحدی رسید.

 

شاخص کل هموزن نیز که به نوعی بیانگر میزان تغییرات در سهام کوچک بازار است در پایان هفته اول بهمن ماه بر روی سطح 424 هزار و 719 واحدی قرار داشت که این سطح در پایان معاملات هفته دوم بهمن ماه به 423 هزار و 162 واحد رسید.

این هفته همچنین پس از مدت‌ها شاهد عرضه اولیه دیگر در بازار سرمایه بودیم و بعد از عرضه اولیه سپیدار در فصل زمستان این بار بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه کزغال به عنوان دومین عرضه اولیه زمستان بود. نکته مهم در این عرضه اولیه، کاهش میزان مشارکت بود که به نوعی بیانگر از بین رفتن اعتماد سهامداران به بازار سرمایه بود.

خروج پول حقیقی هم به مانند چند ماه اخیر در بیشتر روز‌های معاملاتی هفته جاری باز هم مشهود بود و حتی در برخی روز‌ها این خروج پول حقیقی از بازار به بیش از هزار میلیارد تومان رسید.

بورس فردا مثبت است؟

رویا ذبیحی سامانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در حال حاضر بازار با ابهامات بسیار زیادی رو به رو است که از جمله این ابهامات می توان به وضعیت سیاست خارجی و در نتیجه نرخ ارز،درگیری مجلس و دولت و سرانجام بودجه و مواردی مانند تغییرات احتمالی در نرخ حامل های انرژی و وضعیت معافیات مالیاتی شرکت های صادراتی اشاره کرد.

وی افزود: هر چند از لحاظ قیمتی در بسیاری از سهام سناریو های بدبینانه نیز دیده شده است اما سایه بدبینی با بازار حاکم هست و شاهد واکنش های هیجانی منفی در بازار هستیم.

این تحلیلگر بازار سرمایه درباره پیش بینی خود از بازار فردا گفت: انتظار می رود فردا 18 بهمن 99 نیز در شروع معاملات شاهد معاملات منفی در بازار باشیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد