کاهش گازسوزی در مشعل‌ها تا پایان دولت سیزدهم

کاهش گازسوزی در مشعل‌ها تا پایان دولت سیزدهم

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران از برنامه‌ریزی برای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، عباس رزمی از برنامه‌ریزی برای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: مشعل‌های موجود در سطح شرکت ملی نفت ایران از 1700 به عدد 675 رسیده است.

وی افزود: هر جا که مشعل روشن می‌شود جشن می‌گیرند زیرا به مرحله تولید رسیده‌اند اما پس از مدتی آن مشعل در حوزه کاستن از مقدار گازسوزی و در حوزه آلایندگی‌های آن، همچنین برای انتقال گاز مشعل به شبکه باید تحت کنترل قرار گیرد.

به گفته مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران، در حوزه دریا از جمله سواحل عسلویه، خارک، سیری، لاوان و مناطق نفت‌خیز با گاز ترش سروکار داریم که انتشار گاز سولفید هیدروژن موضوعی جدی است. هرچند از نگاه عملیاتی، در پس هر تولیدی به ناچار گازسوزی در مشعل به‌وجود می‌آید.

رزمی گفت: این مسيله در سطح صنعت نفت به لحاظ جلوگیری از این ثروت‌سوزی دغدغه‌ای چهار دهه‌ای است اما هدف‌گذاری وزارت نفت به سرانجام رساندن این موضوع تا پایان دولت سیزدهم است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد