تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد کاما/ کاما روند صعودی به خود خواهد گرفت؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی نماد کاما/ کاما روند صعودی به خود خواهد گرفت؟

کاما معاملات روز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 را مثل چند وقت اخیر با صف فروش آغاز کرد و بدون حجم معامله قابل ملاحظه‌ای و کمتر از حجم مبنا به پایان رساند در حالی که همچنان صف فروش سهم پابرجا بود. روند قیمتی کاما در روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، کاما معاملات روز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 را مثل چند وقت اخیر با صف فروش آغاز کرد و بدون حجم معامله قابل ملاحظه‌ای و کمتر از حجم مبنا به پایان رساند در حالی که همچنان صف فروش سهم پابرجا بود. در پایان کاما با معامله 700 هزار برگه سهم و پایانی 0.5 درصد منفی به کار خود در این هفته پایان داد.

رشد 220 درصدی فروش کاما در فروردین 1400

کاما در فروردین ماه 113.5 میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروردین سال گذشته از رشد 220 درصدی برخوردار بوده است. شرکت در این ماه 1,286 تن شمش روی به صورت صادراتی فروخته که نسبت به فروردین سال گذشته 14 درصد افت داشته است. همچنین کاما 1,526 تن کربنات روی فروخته در صورتی که در فروردین سال گذشته فروش کربنات روی صفر بوده است.
نرخ فروش شمش روی برابر با 64 هزار تومان به ازای هر کیلو بوده است. از طرفی دیگر نرخ فروش کربنات روی 15 هزار تومان به ازای هر کیلو بوده که نسبت به ماه گذشته 105 درصد افزایش داشته است.

 
 همانطور که ملاحظه می‌شود کاما روند منظمی برای فروش ندارد و به یکباره فروش چند ماه را در یک ماه گزارش می‌دهد. اما از بررسی روند تغییرات نرخ محصولات عمده آن یعنی شمش روی و کربنات روی می‌توان فهمید که در یک سال گذشته روند نرخ فروش محصولات افزایشی بوده است که در نهایت اثر خود را در صورت سود زیان شرکت گذاشته است. لازم به ذکر است که فروش محصولات در برخی از ماه‌های سال ناچیز بوده است از این رو نرخ فروش برای این ماه‌ها همانطور که در نمودار مشاهده می‌شود، گزارش نشده است.
تحلیل تکنیکال کاما چه می گوید؟ 
 

کاما از تابستان سال گذشته درون یک کانال نزولی در حال اصلاح است که به نظر می‌رسد ساختار اصلاح به صورت یک الگوی زیگزاگ WXY می‌باشد. تارگت اول اصلاح این الگو در شاخه Y فیبوی 0.61 بسط دو شاخه قبل در 1500 تومان بوده است که با عبور قیمت از این محدوده هم اکنون قیمت در تارگت دوم اصلاح در فیبوی 0.78 بسط دو شاخه قبل در 1150 تومان قرار دارد و انتظار برگشت قیمت از این محدوده می‌رود، اما در صورت از دست رفتن این محدوده نیز باید این بار منتظر واکنش قیمت به کف کانال نزولی در 900 تومان بود.
در صورت برگشت قیمت از هر یک از محدوده‌های ذکر شده در بالا، قیمت می‌تواند در گام اول تا 1500 تومان ریکاوری کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد