طمع هند برای سهام بیشتر میادین نفتی روسیه

طمع هند برای سهام بیشتر میادین نفتی روسیه

دهلی نو می خواهد ذخایر خود را در پروژه ساخالین-1 حفظ و گسترش دهد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری برنا، شرکت نفت و گاز طبیعی هند (ONGC) نیروی انسانی بیشتری را برای ایفای نقش بزرگتر در بهره برداری از میدان نفتی ساخالین-1 پس از خروج اکسون موبیل مستقر می کند. این شرکت 20 درصد از سهام این پروژه انرژی را در خاور دور روسیه دارد.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه غول انرژی ایالات متحده ExxonMobil در ماه مارس اعلام کرد قصد دارد از فعالیت های نفت و گاز روسیه به دلیل تحریم های غرب خارج شود، بازوی سرمایه گذاری خارج از کشور ONGC OVL پیشنهاد اعزام پرسنل بیشتری با تخصص مناسب را برای پر کردن جایگاه های خالی را داده است.

ONGC همچنین ابراز امیدواری کرد که در صورت سازماندهی مجدد احتمالی ساخالین-1 توسط مسکو، مانند آنچه در مورد پروژه همسایه ساخالین-2 اتفاق افتاد، سهام آن در پروژه روسیه تحت تاثیر قرار نگیرد.

ريیس ONGC گفت:امیدوارم این موضوع روی ما تاثیری نداشته باشد... رابطه ما خیلی قوی است و برای مدت طولانی ادامه دارد.

واردات نفت روسیه از هند منفجر شد

رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که ONGC همچنین در حال بررسی خرید سهام اضافی در میادین نفت و گاز روسیه از شرکت‌های غربی است که قصد خروج از این کشور را دارند، که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد برای 30 درصد سهام اکسون در ساخالین-1 و 27.5 درصد سهام شل در مناقصه شرکت کند. پروژه ساخالین-2

شرکت های بزرگ نفتی غربی مانند بریتیش پترولیوم، شل و اکسون موبیل اخیرا اعلام کرده اند که به دلیل تحریم های غرب، قصد پایان دادن به سرمایه گذاری های نفت و گاز خود در روسیه را دارند.

در همین حال، هند به افزایش خرید نفت روسیه و سرمایه گذاری در بخش انرژی این کشور ادامه داده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد