80 درصد کارشناسان افت شاخص کل را درست پیش‌بینی کردند

80 درصد کارشناسان افت شاخص کل را درست پیش‌بینی کردند

نتیجه نظرسنجی هفته گذشته باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه در مقایسه با تغییرات شاخص کل بورس را در این گزارش بخوانید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه هفته‌‌ گذشته، نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان از 10 کارشناس بازار سرمایه با موضوع پیش‌بینی بازدهی شاخص کل بورس و روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

1. مثبت. افزایشی

2. بدون تغییر چشمگیر (نوسان کمتر از 1 درصد)

3. منفی. کاهشی

طبق نتیجه نظرسنجی 80 درصد از کارشناسان اعتقاد به منفی شدن شاخص کل (گزینه سوم) در هفته‌ای که گذشت داشتند. 20  درصد دیگر نیز معتقد بودند که این شاخص در هفته‌ای که گذشت روندی مثبت را طی خواهد کرد (گزینه اول). نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان از طریق لینک زیر قابل دسترسی است.

مداخلات دستوری بورس را بی‌ثبات می‌کند

شاخص کل 3.1 درصد افت کرد

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، چهارشنبه 19 آبان ماه شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و 456 هزار واحدی کار خود را به پایان رساند.

با گذشت یک هفته شامل 5 روز معاملاتی از تاریخ 22 تا 26 آبان ماه، در پایان معاملات روز چهارشنبه 26 آبان، شاخص کل بورس به پله یک میلیون و 410 هزار واحدی رسید که این به معنی افت بیش از 3 درصدی شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت بوده است.

حال بررسی نتایج نظرسنجی و عملکرد شاخص کل در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد 80 درصد از کارشناسان به درستی نزولی بودن شاخص کل بورس را پیش‌بینی کردند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد