تصمیم مجلس برای نحوه استفاده از ارز 4200

تصمیم مجلس برای نحوه استفاده از ارز 4200

مجلس سازوکار نظارت بر نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی را مشخص کرد.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت دوم روز یکشنبه پارلمان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400، با ردیف 4 بند "ب" تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

به موجب این مصوبه، منابع واریزی از محل ردیف شماره 71 -530000 جدول شماره (9) این قانون صرف تامین معیشت ، دارو وتجهیزات پزشکی می‌شود.

در مواردی که دولت نسبت به تخصیص ارز ترجیحی مبادرت می کند کارگروهی مرکب از ريیس کل بانک مرکزی (دبیر کارگروه)، ريیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و بالاترین مقام دستگاه اجرایی ذیربط موظفند سیاستگذاری و فرآیند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه ای اجراء و نظارت کنند که کالاها و خدمات مشمول به هنگام، به اندازه و با قیمت متناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف کننده نهایی برسد. مقامات فوق در اجرای این جز به صورت تضامنی مسوولیت دارند.

بانک مرکزی موظف است با همکاری دستگاههای یادشده، به صورت ماهیانه گزارش اجرای این بند از جمله تصریح بر موارد مصرف و دریافت کنندگان ارز ترجیحی، میزان ارز پرداختی، میزان کالاهای وارداتی یا ارز ترجیحی و قیمت آنها را تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و کمیسیونهای ذیربط مجلس شورای اسلامی ارايه کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد