ورود نقدینگی به بازار شاخص را مثبت کرد؟

ورود نقدینگی به بازار شاخص را مثبت کرد؟

در جریان معاملات امروز (26 اسفند) افزایش حجم معاملات و تقاضا، موجب رشد شاخص شد. بازار در حالت ایده‌آلی برای ورود سهامداران قرار گرفته و تا حدودی اعتماد به بازار برگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام هفته پایانی سال 99 را با یک روند صعودی پشت سر گذاشته است و حجم معاملات در حال افزایش است. حمایت حقوقی‌ها از نمادهای شاخص‌ساز موجب روند صعودی شاخص در چند روز گذشته شذ اما بسیاری از نمادها قفل در صف فروش بودند. اما در جریان معاملات امروز (26 اسفند) صف‌های فروش نمادهای کوچک کاهشس یافت بسیاری از نمادها به یک روند تعادلی در معاملات رسیدند.

تعداد زیادی از نمادهای شاخص‌ساز با افزایش حجم تقاضا همراه بودند و در کنار حمایت حقوقی‌ها از این نمادها، نمادهای کوچک نیز از قفل بودن فاصله گرفتن و کارشناسان معتقدند بازار در حال عبور از روند فرسایشی و نزدیک شدن به یک روند تعادلی است.

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتکو با تجارت‌نیوز درباره روند معاملات بازار اظهار کرد: کلیت بازار روند مثبتی را ثبت کرده و تا حدودی بازار از آن روند فرسایشی و نزولی فاصله گرفته است.

عصاری به تصویب یک ماهه دامنه نوسان نامتقارن اشاره کرد و گفت: تصمیمات سازمان بورس درباره تصویب شدن دامنه نوسان نامتقارن خبر خوبی برای بازار بود و تا حدودی همین حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ را می‌توان حاصل همین خبر دانست.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه این روند صعودی شاخص یک عیدی خوب برای سهامداران و بازار است، ادامه داد: حرکت عودی شاخص به نفع بازار و سهامدارن است و همین موضوع یک سود نقدی نسبتا خوبی را برای مجامع به همراه دارد که آینده بازار را سبز ترسیم می‌کند.

علی عصاری در رابطه با صف‌های فروش نمادهای کوچک در کنار روند صعودی شاخص توضیح داد: با شرایطی که در بازار حاکم هست، صف‌های فروش باقی مانده برای نمادهای کوچک، صف‌های واقعی نیستند و حاصل از یک رفتار هیجانی و افت قیمت شدید در چند وقت اخیر است. با توجه به ورود پول به بازار این صف‌ها واقعی نیست و در چند روز آینده جمع خواهد شد.

عصاری معتقد است به دلیل استراحت زیاد و طولانی مدت بازار سرمایه، زمان مناسبی برای بازگشت نقدینگی به بازار است و همین روند مثبت حاصل از ورود پول است. این موضوع تا حدودی اعتماد را به بازار برمی‌گرداند و رفته رفته به یک روند تعادلی مثبت می‌رسد.

کارشناسان معتقدند بازار در ایام عید نوروز 1400 ایام نسبتا متعادلی را در پیش دارد و با توجه به صعود شاخص در هفته پایانی سال 99، همین روند صعودی در ایام نوروز احتمالا ادامه داشته باشد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد