اعتماد مردم به بازار بورس در حال احیا شدن است

اعتماد مردم به بازار بورس در حال احیا شدن است

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت:خوشبختانه در حال حاضر شرایط اقتصادی مساعدی در کشور حاکم است و پول با بازار سرمایه آشتی کرده است. چهار روز متوالی است که ارزش معاملات بالا رفته و حدودا 6 هزار میلیارد نقدینگی و پول حقیقی وارد بازار بورس شده است. وضعیت بازار در چند وقت اخیر نشان می‌دهد که اعتماد مردم به بازار بورس و اقتصاد در حال احیا شدن است.

خبرگزاری ایسنا: یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت:خوشبختانه در حال حاضر شرایط اقتصادی مساعدی در کشور حاکم است و پول با بازار سرمایه آشتی کرده است.چهار روز متوالی است که ارزش معاملات بالا رفته و حدودا 6 هزار میلیارد نقدینگی و پول حقیقی وارد بازار بورس شده است. وضعیت بازار در چند وقت اخیر نشان می‌دهد که اعتماد مردم به بازار بورس و اقتصاد در حال احیا شدن است.

بهنام صمدی در خصوص چگونگی وضعیت کنونی بازار سرمایه اظهار کرد: اکنون مهمترین نکته این است که ابهام انتخابات برطرف و تکلیف کشور روشن شده است. با توجه به عملکرد مطلوبی که ريیس جمهور منتخب تا کنون از خود نشان داده است، پیام مثبتی به سرمایه‌داران در خصوص پایان تنش‌های اقتصادی داده می‌شود و می‌توان به رونق گرفتن بازار سرمایه امید داشت زیرا ريیس جمهور منتخب با شفافیت اعلام کرد که برای رفع کسری بودجه از بازار سرمایه استفاده نخواهد کرد.

چرخ اقتصاد در کشور شروع به چرخش کرده است

وی افزود: با مشخص شدن نتیجه انتخابات چشم‌انداز اقتصاد تا حدی روشن و شفاف شده است. صعود قیمت دلار در حال حاضر منعکس شده از ریسک‌های سیاسی نیست بلکه تاثیرپذیر از افزایش تقاضای واقعی دلار است زیرا اکنون فعالان اقتصادی عملکرد خود را از نو شروع کرده‌اند و چرخ اقتصاد در کشور شروع به چرخش کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه با پیش‌بینی افزایش قیمت نفت بیان کرد: پایان انتخابات مساوی شد با انتشار گزارش‌های اقتصادی 12ماهه و رشد چشمگیر قیمت نفت در دنیا. به هر میزان که واکسن کرونا و انتشارش در جهان گسترده‌تر باشد قیمت نفت نیز روند مطلوب‌تری خواهد داشت زیرا با این اتفاق، اقتصاد دنیا دوباره راه خواهد افتاد، سفرهای هوایی شروع خواهد شد و تقاضای مردم دنیا افزایش پیدا خواهد کرد و تمام این موارد بر قیمت نفت در ایران تاثیرگذار است و پیش‌بینی بنده این است که با این تفاسیر قیمت نفت حتی به 85 دلار نیز خواهد رسید.

خوشبختانه در حال حاضر شرایط اقتصادی مساعدی در کشور حاکم است

صمدی همچنین از احیاء دوباره بازار سرمایه بورس یاد کرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر شرایط اقتصادی مساعدی در کشور حاکم است و پول با بازار آشتی کرده است و چهار روز متوالی است که ارزش معاملات بالا رفته و حدودا 6 هزار میلیارد نقدینگی و پول حقیقی وارد بازار بورس شده است. هرچند که جبران خسارات گذشته و شکل‌گیری بازار به حالت عادی زمان‌بر است اما وضعیت بازار در چند وقت اخیر نشان می‌دهد که اعتماد مردم به بازار بورس و اقتصاد در حال احیا شدن است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر اکنون ما در فصل مجامع هستیم و شرکت‌ها مخصوصا شرکت‌های پتروشیمی در سال 99 سود بسیار خوبی کسب کردند و مجامع‌شان تا آخر تیرماه ادامه خواهد داشت و این خود یکی از عوامل رونق گرفتن بازار است.

این تحلیلگر بازار بورس همچنین در مورد عوامل موثر در بهبود وضعیت بازار خاطرنشان کرد: روند مطلوب و صعودی بورس در چند روز اخیر از عواملی مثل رفع ابهام انتخابات، رشد قیمت‌های جهانی، تثبیت قیمت دلار و همچنین سیگنال‌های مثبتی که ريیس جمهور منتخب در خصوص تامین بودجه داده است سرچشمه می‌گیرد.

بازار با شیب تند و یا ملایم پیش خواهد رفت

صمدی ادامه داد: روند نزولی شاخص‌ها در اقتصاد کشور به صورت کاملا تکنیکال همزمان با اتمام انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید. اکنون می‌توان با قطعیت گفت سیر نزولی شاخص‌های اقتصادی به پایان رسیده و مسيله‌ای که مطرح می‌شود رشد بازار است که با شیب تند و یا ملایم پیش خواهد رفت.

وی افزود: البته نتیجه برجام نیز حايز اهمیت است و تاثیر مستقیمی بر بازار بورس دارد ولی بنا به عقیده شخصی بنده فعلا آنقدر تقاضای انباشته شده در بازار داخل کشور داریم که تاثیرگذاری برجام را کاملا محو می‌کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد