آمار کمیته سازش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار (بهمن و اسفند99)

آمار کمیته سازش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار (بهمن و اسفند99)

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار آمار پرونده‌های مورد بررسی در واحد کمیته سازش این کانون در طی دو ماهه بهمن و اسفند 99 را اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، براساس این گزارش از ابتدای بهمن‌ تا انتهای اسفندماه سال 99، در ابتدای بهمن‌ ماه 108 پرونده در جریان رسیدگی بوده و در طول دو ماه تعداد 138 پرونده وارده و 145 پرونده مختومه اعلام شده است و در انتهای اسفند ماه 101 پرونده در جریان رسیدگی بوده است.

از نگاهی دیگر تعداد دعاوی وارده بر مبنای بورس مربوطه در این گزارش به شرح ذیل است:

از مجموع 138 پرونده، تعداد 112 شکایت در ارتباط با بورس اوراق بهادار، 6 پرونده مرتبط با فرابورس و 20 پرونده در ارتباط با بورس کالا بوده است. هم‌چنین از مجموع 138 دعاوی وارده تعداد 120 پرونده مرتبط با کارگزاران و 18 پرونده در ارتباط با ناشران بوده است.

درنهایت موضوعات مورد شکایت بر مبنای گزارش فوق در دو ماهه پایانی سال 99 مواردی از مطالبه خسارت ناشی از اختلال در سیستم آنلاین کارگزاری، مطالبه خسارت ناشی از معامله بدون درخواست، مطالبه خسارت ناشی از عدم تحویل کالا، استرداد وجه واریزی به حساب کارگزاری، عدم انجام درخواست مشتری و مطالبه سود اوراق بهادار، مطالبه وجه ناشی از بدهی معاملاتی مشتری، رفع فریز سهام و مطالبه خسارت ناشی از آن، مطالبه خسارت ناشی از عدم شرکت در افزایش سرمایه و... بوده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد